Czy beton czasem rdzewieje? Czy słyszałeś o Czarnobylu? A o radonie? Wdychasz go codziennie… Kto się boi złotej rybki? Dlaczego rozwielitki fikają koziołki? Bez kogo nie byłoby truskawek i kawy?
Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poszukiwała młodzież z 38 mazowieckich szkół, wcielając się w role naukowców i prowadząc własne badania. Śmiało można powiedzieć, że szkoły nigdy wcześniej nie były tak blisko nauki jak teraz – uczniowie pod okiem naukowców poszukiwali rozwiązań problemów badawczych, formułowali pytania i hipotezy, planowali i przeprowadzali eksperymenty w celu ich weryfikacji, opracowywali wyniki, wyciągali wnioski i upowszechniali je na spotkaniach podsumowujących projekty.
(…)
dr Magdalena Puczko
Cały tekst – GN nr 26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 26/2019:
- Pełnym głosem. Tracimy wszyscy
- Felieton. Nabieramy
- Koniec lekcji w szkołach. Świadectwa rozdane, czas na wakacje
- Zarząd Główny ZNP. Stary i nowy rok szkolny z protestem…
- Coś w nich pękło, coś się skończyło. Nauczyciele odchodzą z zawodu
- Trzymała mnie adrenalina. Dłużej się nie dało
- Nikt z kolegów nie powiedział mi: „Iwona, zastanów się i zostań”…
- Pani Zalewska powinna odpowiedzieć za to, co zrobiła z polską szkołą
- Spór o nadgodziny – sukces nauczycieli z Krotoszyna
- Olsztyn. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Warmińsko-Mazurskiego ZNP
- Ważnym orężem jest dla nas prawo do opiniowania arkuszy organizacyjnych
- Zielona Góra. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Lubuskiego ZNP
- Podstawą rozwiązywania problemów jest dialog
- Jest coś schizofrenicznego w tym, co się stało z polskimi szkołami w ostatnich trzech latach
- Poprawka w sierpniu. Co możemy doradzić uczniowi i jego rodzicom? Jak umiejętnie wspierać?
- Epoka cyfrowa w nauczaniu języka angielskiego
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach – Mapy pojęć i myśli
- Awans zawodowy. Uwaga! (Nad)interpretacja!
- „Mózg ćwiczy”. Jak skłonić nasz umysł do nieco cięższej pracy?