Na moich lekcjach bardzo dużym powodzeniem cieszą się filmiki tematyczne, które uczniowie sami tworzą. Podczas prezentacji można zauważyć, jak wiele pracy i emocji wnoszą w swoje dzieła
Współczesna szkoła wymaga od nauczycieli nieustannego rozwoju i wdrażania innowacyjnych technik i nowoczesnych metod nauczania. Ale jak najlepiej wykorzystać tablicę interaktywną i zasoby internetu, jeśli chodzi o naukę języka angielskiego? Jak zaangażować wszystkich uczniów do nauki i rozwoju osobistego nie tylko podczas lekcji, ale także poza nią? Efektywna nauka to proces, podczas którego uruchomione zostają neuroprzekaźniki w mózgu pod wpływem zaciekawienia czy fascynacji danym zadaniem, do którego wykonania angażujemy nasze zmysły. Dzieje się tak na przykład, kiedy współzawodniczymy w przyjaznej atmosferze – więc może gry?
(…)
Agata Garwolińska
nauczycielka w Szkole Podstawowej nr 32 z Oddziałami Integracyjnymi im. Małego Powstańca w Warszawie
Cały tekst – GN nr 26 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 26/2019:
- Pełnym głosem. Tracimy wszyscy
- Felieton. Nabieramy
- Koniec lekcji w szkołach. Świadectwa rozdane, czas na wakacje
- Zarząd Główny ZNP. Stary i nowy rok szkolny z protestem…
- Coś w nich pękło, coś się skończyło. Nauczyciele odchodzą z zawodu
- Trzymała mnie adrenalina. Dłużej się nie dało
- Nikt z kolegów nie powiedział mi: „Iwona, zastanów się i zostań”…
- Pani Zalewska powinna odpowiedzieć za to, co zrobiła z polską szkołą
- Spór o nadgodziny – sukces nauczycieli z Krotoszyna
- Olsztyn. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Warmińsko-Mazurskiego ZNP
- Ważnym orężem jest dla nas prawo do opiniowania arkuszy organizacyjnych
- Zielona Góra. Konferencja Sprawozdawczo-Wyborcza Okręgu Lubuskiego ZNP
- Podstawą rozwiązywania problemów jest dialog
- Jest coś schizofrenicznego w tym, co się stało z polskimi szkołami w ostatnich trzech latach
- Poprawka w sierpniu. Co możemy doradzić uczniowi i jego rodzicom? Jak umiejętnie wspierać?
- Młodzież z 38 szkół z Mazowsza wcieliła się w rolę naukowców
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach – Mapy pojęć i myśli
- Awans zawodowy. Uwaga! (Nad)interpretacja!
- „Mózg ćwiczy”. Jak skłonić nasz umysł do nieco cięższej pracy?