Sejmowa debata (online) o zdalnym nauczaniu w dobie pandemii koronawirusa. „Nie wrócimy już do szkoły sprzed 12 marca”

Nikt z nas nie miał odpowiednich doświadczeń. My wiemy jak się zachować kiedy jest burza, ale nikt nie wiedział jak się zachować w przypadku tsunami – mówił prezes ZNP Sławomir Broniarz podczas posiedzenia parlamentarnego zespołu ds. przyszłości edukacji, które poświęcone było zdalnemu nauczaniu w dobie pandemii koronawirusa. W dyskusji uczestniczyli też prof. Jacek Pyżalski, dr hab. Maciej Jakubowski oraz dr hab. Marzena Fryczyńska.

Prezes ZNP podkreślił, że do tej pory nie została unormowana nauki zdalna, co powoduje daleko idące komplikacje. – Nauczyciele okazali się bardzo kreatywni, ale z wieloma rzeczami nie potrafili sobie poradzić. Chociażby z przemocą w sieci. Warto więc pamiętać o tym przy dyskusji, jak ta nauka zdalna ma wyglądać Podzielam pogląd, że nie wrócimy do szkoły sprzed 12 marca, dlatego musimy te wszystkie negatywne strony nauczania zdalnego wyeliminować – stwierdził Sławomir Broniarz.

Pełną relację online ze spotkania można obejrzeć poniżej:

Prowadzące spotkanie posłanki Kinga Gajewska (przewodnicząca zespołu), Krystyna Szumilas i Katarzyna Lubnauer zapowiedziały, że po opracowaniu wniosków z dyskusji przekażą materiał Ministrowi Edukacji i Nauki.

Kolejne dwa z zaplanowanych tematów spotkań w ramach zespołu to jak przeprowadzić otwarcie szkół, żeby było ono bezpieczne oraz co po pandemii, czyli jak zniwelować szkody, które zdalna edukacja poczyniła.

(JK, GN)

Fot: Kinga Gajewska/Twitter

85 proc. nauczycieli poświęca na pracę zdalną powyżej 40 godzin w tygodniu. Wyniki ankiety ZNP

Dr hab. Maciej Jakubowski: Nawet kilkanaście procent uczniów nie uczestniczy w zdalnym nauczaniu

Prof. Jacek Pyżalski: Szybka adaptacja do nauczania online to ogromny sukces środowiska nauczycielskiego

Badanie UMCS „Moje samopoczucie w e-szkole”. Prawie 70 procent uczniów deklaruje, że może liczyć na wsparcie swoich nauczycieli

Badanie: Nauczyciele robią, co mogą, ale nie mają wsparcia MEN