Poczułam się oszukana Z Iwoną Jachnik, nauczycielką z Poznania oraz b. ekspertem ministerialnego programu Dobra Zmiana, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Czy Pani zdaniem ten protest to strajk ostatniej szansy?
– To jest nasza ostatnia i jedyna szansa, żeby nastąpiły jakiekolwiek zmiany w podejściu do naszego zawodu. Wydaje się, że jeżeli nie wykorzystamy tego poparcia społecznego dla strajku w tej chwili, to cała batalia może stracić sens.
Dlaczego zdecydowała się Pani zagłosować w referendum za strajkiem?
– Jestem nauczycielem od 11 lat. Od 2008 r. pracowałam w gimnazjum. To była moja pierwsza praca w szkole i czułam się w stu procentach spełnionym nauczycielem gimnazjalnym, który uwielbia ten typ szkoły, który z pasją chce uczyć i wychowywać uczniów. Kiedy więc w 2016 r. ogłoszono przygotowania do reformy edukacji, sama zgłosiłam się na eksperta „dobrej zmiany”, bo miałam nadzieję, że to będzie zupełnie inna reforma. To było w kwietniu 2016 r.
(…)
Cała rozmowa – tylko w Głosie! (nr 14, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 14/ 2019:
- Pełnym głosem. TERAZ! Potrzebny program Nauczyciel+
- Felieton. Zwolnić ich wszystkich?
- Pikieta przed „Dialogiem”. Rodzice popierają protest nauczycieli
- 1 kwietnia br. w „Dialogu”. Kolejna tura negocjacji bez efektów…
- Strajk w pytaniach i odpowiedziach
- Rozmowa. Ten protest powstał z buntu ludzi
- Sonda Głosu. Nie możemy się bać
- Sonda Głosu. Chciałabym, aby do pracy przychodzili ci z pasją, charyzmą i byli godziwie wynagradzani
- Dyrektor i wicedyrektor tylko z bardzo dobrą oceną pracy
- Felieton. Hiszpańska bieda
- ABC efektywnej nauki. Zadbaj o warunki sprzyjające uczeniu się: zdrowy sen (część XI)
- Prawnik w szkole. Prawo nowych technologii
- Psychoterapia w szkole. Podróż do świata terapii poznawczo-behawioralnej
- Nadesłane do Głosu. Albo powalczymy o podwyżki aż do zwycięstwa, albo zamilknijmy na dekady
- Co się zmieni w systemie resocjalizacji nieletnich
- Awans zawodowy. Kariera i rozwój osobisty