W matematyce i naukach przyrodniczych dziewczęta są tak samo dobre jak chłopcy. Ci drudzy jednak odstają od swoich koleżanek w umiejętności czytania i analizy tekstów. Według ekspertów to wpłynie na ich dorosłe życie
Badanie PISA nie tylko pokazuje poziom umiejętności populacji 15-latków w danym kraju, ale także pozwala rozprawić się z niektórymi stereotypami i mitami. Czy wyniki 15-letnich uczniów i uczennic w badaniu PISA 2018 różnią się od siebie? Czy to prawda, że dziewczęta lepiej radzą sobie w przedmiotach humanistycznych, chłopcy za to biją je na głowę na matematyce? To tylko jeden z problemów, które badacze pracujący nad PISA 2018 przeanalizowali dość dokładnie.
(…)
Piotr Skura
Więcej – tylko w GN nr 50 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 50/2019:
- Felieton: Gdy rodzina zabrania
- PISA 2018. Ogromny sukces polskich gimnazjalistów. Niestety, gimnazjów już nie ma…
- PISA 2018. Idziemy w górę, ale…
- Jestem ciekaw, co pokaże kolejna edycja PISA
- Rozmowy płacowe. MEN: podwyżek od stycznia nie będzie. ZNP żąda 15 proc.
- Na podstawie wyników PISA widać, jaką głupotą była rezygnacja z gimnazjów
- PISA 2018. Epitafium po reformie
- „Łańcuch światła dla edukacji” w Gdańsku
- Palisz, niszczysz mózg
- Bohaterscy nauczyciele – dzięki nim żyjemy dziś w niepodległym kraju
- Wiele krajów szuka odpowiedzi na pytanie, jak przyciągnąć do szkół młodych nauczycieli
- GIS ostrzega. E-papierosy też trują
- Samorząd: Chcemy uniknąć cięć
- O krok od tragedii w jednej z toruńskich szkół – jak pomagać, jak wspierać
- Awans zawodowy: Bądź dobrym opiekunem
- Nasi Nominowani sięgają po kolejne laury!
- Nadesłane do Głosu. IV Międzyszkolny Konkurs Matematyczny Szkół Specjalnych
- Bliżej prawa: Dziesięć pytań do… dyrektora
- Pytania do eksperta: Emerytura a nagroda jubileuszowa