Dla wielu uczenie się jest pojęciem tożsamym z utrwalaniem wiedzy. Tymczasem przed utrwalaniem niezbędne jest pozyskanie wiedzy z wiarygodnych źródeł oraz jej odpowiednia „obróbka”
Dopóki uczeń może bazować na podręczniku i zeszycie, nie ma problemu z wyszukiwaniem źródeł. Jednak już w starszych klasach szkoły podstawowej pojawiają się sytuacje, kiedy oczekuje się od niego wiedzy wykraczającej poza te oczywiste źródła, np. podczas przygotowywania referatu. Często też sami uczniowie, zainteresowani jakimś przedmiotem czy tematyką, chcą dowiedzieć się więcej. I wtedy zaczynają się kłopoty.
(…)
Cały tekst przeczytasz w Głosie nr 8/2019 i w e-wydaniu
Magdalena Goetz
psycholożka
Pozostałe artykuły w numerze 8/2019:
- Psychoterapia w szkole: Uczeń z tikami w klasie
- Pełnym Głosem: Wszyscy mówią: Dość!
- Felieton: Żart bardzo aktualny
- Uniwersytet solidarny ze szkołą
- Prezentacja Anny Zalewskiej a fakty
- Jakie podwyżki dla nauczycieli w Warszawie?
- Spór zbiorowy w kraju – sonda Głosu
- Protest nauczycieli. Kolejne porozumienie między związkami
- Rokowania, mediacje. Kiedy referendum strajkowe?
- Rozmowa: Uczniowie nie mogą odczuć, że dorośli coś zmieniają…
- Wywiad: Warto się szczycić tym, że Józef Piłsudski był członkiem honorowym ZNP
- Nauczyciele odpowiadają petycją na listy Anny Zalewskiej
- Rozmowa: Prognozy demograficzne są niekorzystne, w szkołach będzie coraz mniej uczniów
- 36 osób w klasie. To efekt podwójnego rocznika w Warszawie
- Nasz Konkurs: Zachęcam uczniów, by przejęli kontrolę nad swoim uczeniem się
- Życie szkoły: Integracja dzieci romskich
- 100 lat temu… Przypominamy artykuł Janusza Korczaka dla „Głosu”
- Awans zawodowy: Kto pyta, nie błądzi
- Bliżej prawa: Decyduje czas i wymiar
- Pytania do eksperta: Urlop zdrowotny a prawo do emerytury