ABC efektywnej nauki – czytanie ze zrozumieniem i inne ważne kompetencje


Dla wielu uczenie się jest pojęciem tożsamym z utrwalaniem wiedzy. Tymczasem przed utrwalaniem niezbędne jest pozyskanie wiedzy z wiarygodnych źródeł oraz jej odpowiednia „obróbka”

Dopóki uczeń może bazować na podręczniku i zeszycie, nie ma problemu z wyszukiwaniem źródeł. Jednak już w starszych klasach szkoły podstawowej pojawiają się sytuacje, kiedy oczekuje się od niego wiedzy wykraczającej poza te oczywiste źródła, np. podczas przygotowywania referatu. Często też sami uczniowie, zainteresowani jakimś przedmiotem czy tematyką, chcą dowiedzieć się więcej. I wtedy zaczynają się kłopoty.

(…)

Cały tekst przeczytasz w Głosie nr 8/2019 i w e-wydaniu



Magdalena Goetz

psycholożka



Pozostałe artykuły w numerze 8/2019: