Odpowiednie wsparcie i terapia dziecka z zaburzeniem tikowym znacznie poprawiają jego jakość życia. Jak stworzyć tikającemu dziecku dobre warunki rozwoju, a jednocześnie sprawić, by cała klasa dobrze funkcjonowała?
W poprzednim odcinku naszego cyklu wyjaśniliśmy sobie, czym są tiki, skąd się biorą, jak je rozpoznać oraz jaki wpływ mają na życie dziecka i jego rodziców („Zaburzenie tikowe”, GN nr 6 z 6 lutego br.). Teraz przyjrzyjmy się temu, jak może wyglądać prawidłowe wsparcie i terapia dziecka z tikami – również w szkole.
(…)
Cały tekst przeczytasz w Głosie nr 8/2019 i w e-wydaniu
Magdalena Goetz
psycholożka
Pozostałe artykuły w numerze 8/2019:
- Pełnym Głosem: Wszyscy mówią: Dość!
- Felieton: Żart bardzo aktualny
- Uniwersytet solidarny ze szkołą
- Prezentacja Anny Zalewskiej a fakty
- Jakie podwyżki dla nauczycieli w Warszawie?
- Spór zbiorowy w kraju – sonda Głosu
- Protest nauczycieli. Kolejne porozumienie między związkami
- Rokowania, mediacje. Kiedy referendum strajkowe?
- Rozmowa: Uczniowie nie mogą odczuć, że dorośli coś zmieniają…
- Wywiad: Warto się szczycić tym, że Józef Piłsudski był członkiem honorowym ZNP
- Nauczyciele odpowiadają petycją na listy Anny Zalewskiej
- Rozmowa: Prognozy demograficzne są niekorzystne, w szkołach będzie coraz mniej uczniów
- 36 osób w klasie. To efekt podwójnego rocznika w Warszawie
- Nasz Konkurs: Zachęcam uczniów, by przejęli kontrolę nad swoim uczeniem się
- ABC efektywnej nauki – czytanie ze zrozumieniem i inne ważne kompetencje
- Życie szkoły: Integracja dzieci romskich
- 100 lat temu… Przypominamy artykuł Janusza Korczaka dla „Głosu”
- Awans zawodowy: Kto pyta, nie błądzi
- Bliżej prawa: Decyduje czas i wymiar
- Pytania do eksperta: Urlop zdrowotny a prawo do emerytury