Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych jest jednym z wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.
Chociaż zapis pierwszego z obowiązkowych punktów § 8 ust. 3 rozporządzenia awansowego* otrzymał nowe brzmienie, sądzę, że każdy nauczyciel poradzi sobie z opracowaniem tego punktu bez problemu, ponieważ z pewnością uwzględnił w planie rozwoju zawodowego zarówno metody aktywizujące, jak i wykorzystanie multimediów w procesie dydaktycznym. Warto jednak zapoznać się z przykładowym opracowaniem. Pierwszą jego część zaprezentowałam w poprzednim numerze, a w tym przedstawiam dokończenie. Podkreślam, że nie jest to obowiązujący wzór!
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
ekspert z listy MEN
Pozostałe artykuły w numerze 11/2019:
- Pełnym Głosem: Egzamin dla władzy
- Felieton: Uczta
- Zmiany w Karcie. Skąd Anna Zalewska weźmie pieniądze na podwyżkę?
- Polscy nauczyciele wśród najgorzej opłacanych w Europie
- Egzaminy pod zewnętrznym nadzorem
- Wywiad: Nauczyciel nie może być pariasem
- Czy można przełożyć egzaminy? Dyrektor CKE tłumaczy
- Premier Morawiecki obiecał nauczycielom w 2020 r. podwyżkę… 117 zł
- ABC efektywnej nauki – zamiast zakuwania
- Do szkół wraca łacina – MEN przegląda „ramówki”
- Młodzieżowy Strajk Klimatyczny – także w polskich miastach
- Porozmawiajmy o umiejętnościach społecznych, kreatywności i przedsiębiorczości dzieci
- Nauczanie przez doświadczanie
- Absolwent z fachem
- Sto lat temu… To oni wspierali nauczycieli, gdy powstawała Niepodległa. Kim byli redaktorzy Głosu?
- Edukacja oparta na badaniach
- Iluzoryczność odwołania
- Pytania do eksperta: Rozwiązanie stosunku pracy w związku z emeryturą