Około 300 nauczycieli nauczania początkowego, pasjonatów niestandardowych metod nauczania, przybyło w ostatni weekend lutego do Warszawy na piątą już odsłonę Inspir@cji wczesnoszkolnych.
– Wszyscy zgadzamy się z tym, że umiejętności rozwijane u dzieci w nauczaniu początkowym powinny być pogłębiane na następnych etapach kształcenia – podkreślił Marcin Polak, redaktor naczelny Edunews.pl, witając uczestników konferencji. – Szczególną uwagę należy zwróć na umiejętności społeczne, zdolność do współpracy i komunikowania się, kreatywność oraz logiczne myślenie, a także samosterowność i przedsiębiorczość.
Jak uczyć przedsiębiorczości maluchy w klasach I-III? Inspiracji można poszukać na przykład w dorobku… Janusza Korczaka.
(…)
Witold Salański
Pozostałe artykuły w numerze 11/2019:
- Pełnym Głosem: Egzamin dla władzy
- Felieton: Uczta
- Zmiany w Karcie. Skąd Anna Zalewska weźmie pieniądze na podwyżkę?
- Polscy nauczyciele wśród najgorzej opłacanych w Europie
- Egzaminy pod zewnętrznym nadzorem
- Wywiad: Nauczyciel nie może być pariasem
- Czy można przełożyć egzaminy? Dyrektor CKE tłumaczy
- Premier Morawiecki obiecał nauczycielom w 2020 r. podwyżkę… 117 zł
- ABC efektywnej nauki – zamiast zakuwania
- Do szkół wraca łacina – MEN przegląda „ramówki”
- Młodzieżowy Strajk Klimatyczny – także w polskich miastach
- Nauczanie przez doświadczanie
- Absolwent z fachem
- Sto lat temu… To oni wspierali nauczycieli, gdy powstawała Niepodległa. Kim byli redaktorzy Głosu?
- Edukacja oparta na badaniach
- Awans zawodowy: Jak o tym napisać?
- Iluzoryczność odwołania
- Pytania do eksperta: Rozwiązanie stosunku pracy w związku z emeryturą