Edukacja oparta na badaniach


Dyskusje na temat rzekomej niemoralności badań efektywności odbieram jako ucieczkę od podjęcia wyzwania. Szczególnie w sytuacjach, gdy oferowana metoda wspomagania dzieci ze SPE ma kruche naukowe podstawy.

Trzy poprzednie odcinki tej serii poświęcone były analizie zalet i wad różnych dróg wybieranych w sprawdzaniu skuteczności metod nauczania i wspomagania uczniów i uczennic ze SPE: studium przypadku, badaniu grupy z pre- i posttestem, eksperymentu w warunkach laboratoryjnych i naturalnych. W tym odcinku zajmę się zarzutem, z jakim spotykam się ze strony (głównie) terapeutek i terapeutów pedagogicznych. Dodam, że pada on często w odpowiedzi na informację, że brak wystarczających (lub nie ma żadnych rzetelnych) dowodów na oferowane przez nie/nich sposoby pracy z dziećmi ze SPE.

(…)



Tomasz Garstka

psycholog



Pozostałe artykuły w numerze 11/2019: