Nauczanie przez doświadczanie


Akademia BeCreo.Technologie informatyczne oraz innowacyjność to kluczowe wyzwania XXI wieku. Czy jesteśmy na nie przygotowani?

Czy szkoła wspiera rozwój i kształcenie otwartych na współpracę i mających pomysł na swoje życie zawodowe uczniów?Odpowiedzi na to pytanie możemy szukać w modelu pracy STEAM, gdzie uczeń staje się twórcą wiedzy, wynalazcą – konstruktorem.

 

STEAM (z ang. ScienceTechnologies, Engineering, Arts, Mathematics)jest połączeniem wiedzy z różnych obszarów, a w szkole przedmiotów. Jednak istotnym elementem, niejako spoiwem, jest tutaj technologia, którą możemy interpretować zarówno jako wykorzystanie narzędzi, jak i naukę programowania. Model STEAM jest rozwinięciem starszego modelu nauczania – STEM, w którego nawie nie została jeszcze uwzględniona sztuka (z ang. arts).

(…)



Marcin Paks



Pozostałe artykuły w numerze 11/2019: