Efektywna terapia dysleksji


Na czym polega mówienie „Sprawdzam!”? Przede wszystkim nie przyjmować obietnic na wiarę, trzeba uczciwe uwzględniać proporcje. I wreszcie brać pod uwagę metodologię badań

W poprzednim odcinku serii zaproponowałem zestaw pytań pomocniczych („Warto pytać. Ale o co i jak?”, GN nr 6 z 5 lutego br.). Te pytania warto zadać sobie oraz osobie, która próbuje nas do czegoś przekonać, jeśli zależy nam na poznaniu dowodów efektywności danej metody edukacji, wspomagania rozwoju czy terapii pedagogicznej. Czyli jeśli nie chcemy dać się nabić w butelkę.

W dwóch ostatnich artykułach tej serii odwołałem się do przykładu rzekomo nadzwyczaj skutecznej (prezentowanej bez wskazania żadnych dowodów naukowych) „terapii dysleksji” (Warszewski, 2002).

(…)



Tomasz Garstka, psycholog

Więcej – tylko w GN nr 8 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 8/2020: