Jak przekazywać uczniowi informację zwrotną? Procent to żadna informacja


Warszawska szkoła podstawowa. Przygotowaniem do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego zajmujemy się we dwóch, to znaczy ja i kolega polonista. Dodatkowo prowadzę raz w tygodniu dla każdej klasy ogólnodostępnej zajęcia stricte egzaminacyjne. Środki na te zajęcia trzeba było pozyskać, ale wiadomo - w Warszawie łatwiej.

Razem z uczniami zaczęliśmy od omówienia procedur, przebiegu samego egzaminu, teraz zajmujemy się głównie czytaniem ze zrozumieniem i pisaniem. Staram się nakreślić im potencjalne pułapki, w które nie warto wpadać. Analizujemy arkusze, którymi dysponujemy, ustalamy dwa egzaminy próbne, które już się odbyły. Na dwa pozostałe czekamy. Pewnie od razu po feriach trzeba je będzie przygotować, przeprowadzić i sprawdzić.

W momencie sprawdzania staram się standaryzować arkusze. Zależy mi na tym, by wysłać uczniom możliwie najbardziej klarowną informację.

(…)



Dariusz Żółtowski, nauczyciel języka polskiego

Więcej – tylko w GN nr 8 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 8/2020: