Każda reforma szkolna powinna być szeroko konsultowana, żeby nie wzbudzać dodatkowych lęków


Z dr Agnieszką Siedler, psychologiem klinicznym dzieci i młodzieży z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, rozmawia Katarzyna Piotrowiak

Jak „dobra zmiana” w edukacji wpłynęła na kondycję psychiczną dzieci i młodzieży? Np. uczniów z „podwójnego rocznika”, którzy nie znaleźli miejsca w wymarzonym liceum czy technikum?

– Tegoroczna rekrutacja do szkoły ponadpodstawowej kojarzyła się wielu uczniom – nawet tym, którzy całkiem nieźle radzili sobie dotychczas z problemami – z wielkim wyzwaniem i wielkim stresem. 16 lat to nie jest łatwy wiek, a nabór do szkoły jest jednym z najtrudniejszych momentów w życiu ucznia. Część moich młodych pacjentów to osoby, które nie dostały się do wymarzonej szkoły i do ostatniej chwili musiały czekać na rozpatrzenie odwołania lub na miejsce w innej placówce.



(…)

 

Cała rozmowa – GN nr 35 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 35/2019: