Szkoła ponadpodstawowa. „Oswajanie” nowej podstawy programowej (1)


Gdyby ktoś chciał spróbować za pomocą słów kluczy skomentować kolejne tzw. udoskonalenia systemu polskiej oświaty, mógłby ograniczyć się do „wygaszania” i „ powiększania objętości”…

Współtworzącym i rozwijającym polskie gimnazja od 1 września 1999 r. ten pierwszy słowotwórczy klucz trudno jest, myślę, w jakikolwiek sposób zinterpretować, bo jak można „wygasić” tak błyskawicznie 20 lat starań o rozwój szkół tworzonych od zera? Dodajmy, że zostały zniesione już po raz drugi, poprzednio zlikwidowano je w 1948 r.

Drugi słowotwórczy klucz, wyrażenie „powiększanie objętości”, w pełni nabierze swojej mocy dopiero po 1 września br., gdy okaże się, jakie konsekwencje niesie „upchnięcie” (mówiąc kolokwialnie) dwóch roczników w każdym miejscu budynków szkolnych. Z konsekwencjami tego „upchnięcia” będziemy się zmagać  my – nauczyciele.



(…)

Żanneta Elżbieta Pilis*

Nauczyciel języka polskiego

*Artykuły Żannety Elżbiety Pilis będziemy publikować w Głosie Nauczycielskim w nowym roku szkolnym. Szukajcie ich na łamach naszego tygodnika

 

Cały tekst – GN nr 35 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 35/2019: