Podwójny rocznik – specyficzne potrzeby uczennic i uczniów


Nadzwyczajny stres przy rekrutacji, wakacje spędzone pod znakiem lęku o to, do jakiej szkoły trafi się we wrześniu, teraz lekcje na dwie zmiany… A to jeszcze nie koniec problemów dzieci z podwójnego rocznika…

Na systemowe badania psychologicznych i społecznych konsekwencji kumulacji roczników w szkołach ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych  prawdopodobnie musimy poczekać. Dopiero wtedy będziemy mieć realny obraz skali problemu. Jednak już teraz rodzice uczniów, a także opiekujący się nimi specjaliści (psychologowie, psychoterapeuci) donoszą o szczególnie nasilonych i dotkliwych konsekwencjach przewlekłego stresu, jakie ich zdaniem są częstsze u młodzieży z objętych kumulacją roczników w porównaniu z wcześniejszymi rocznikami (czytaj też wywiad – s. 15).



(…)

 

Magdalena Goetz

psycholożka

 

Cały tekst – tylko w Głosie! (nr 35, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 35/2019: