PISA 2018: Płeć nie determinuje zdolności matematycznych dzieci


W matematyce i naukach przyrodniczych dziewczęta są tak samo dobre jak chłopcy. Ci drudzy jednak odstają od swoich koleżanek w umiejętności czytania i analizy tekstów. Według ekspertów to wpłynie na ich dorosłe życie

Badanie PISA nie tylko pokazuje poziom umiejętności populacji 15-latków w danym kraju, ale także pozwala rozprawić się z niektórymi stereotypami i mitami. Czy wyniki 15-letnich uczniów i uczennic w badaniu PISA 2018 różnią się od siebie? Czy to prawda, że dziewczęta lepiej radzą sobie w przedmiotach humanistycznych, chłopcy za to biją je na głowę na matematyce? To tylko jeden z problemów, które badacze pracujący nad PISA 2018 przeanalizowali dość dokładnie.

(…)



Piotr Skura

Więcej – tylko w GN nr 50 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 50/2019: