Często zadaję sobie pytanie, jakim powinnam być nauczycielem/dyrektorem? Odpowiedź jest zawsze taka sama – dla mnie praca w szkole to przede wszystkim pasja.
Moim marzeniem jest szkoła, do której dzieci przychodzą, dlatego że chcą się uczyć, a nauczyciele po to, by się spotkać z dziećmi.
Odpowiedzi szukam również w filozofii pedagogicznej Celestyna Freineta. Według mistrza nauczyciel odgrywa szczególną rolę, bowiem nie może być twórczej pracy bez twórczego nauczyciela – inspirującego uczniów do tworzenia i działania.
(…)
Marzena Kędra
Nauczyciel Roku 2012, honorowy profesor oświaty
dyrektor szkoły, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej
Cały tekst – GN nr 13 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 13/2019:
- Pełnym Głosem: Czasu coraz mniej
- Felieton: Cierń w stopie
- Referenda strajkowe. Protestować chcą szkoły w całym kraju
- Rząd usiadł przy stole ze związkami – bez przełomu
- Oświata nie jest mniej ważna od zdrowia czy bezpieczeństwa
- Jestem zmęczona tymi reformami
- Zastrajkuję, bo nie chcę być żabą gotowaną żywcem
- Przed strajkiem: Wołanie o godność
- Przed strajkiem: Jeśli teraz odpuścimy, to już nikt nas nigdy nie potraktuje poważnie…
- Zanim upomnisz ucznia, musisz zadzwonić do rodzica. Tak będzie?
- Opinie: Widzę siłę po stronie nauczycieli
- 85 lat temu zmarł Julian Aleksander Smulikowski
- Katowice: Krytyki nie bierzemy do siebie
- Przedszkolaki programują
- Nasz konkurs: Praca z młodzieżą mnie mobilizuje, najmniejszy sukces uskrzydla
- ABC efektywnej nauki. Pamięciowe uczenie się
- Pytaj o dowody: Masz prawo do dociekań
- Awans zawodowy: Kto pyta, nie błądzi
- Bliżej prawa: Pytania do eksperta – Zwolnienie z uwagi na zmiany organizacyjne
- Bliżej prawa – Wygrany przegranym
- Stres a nasz mózg