Ankieta Głosu. Od kwietnia bez prac domowych. „Nic się nie zmieni” vs. rewolucja w pracy nauczyciela – jak nowe przepisy wpłyną na Twoją pracę? ZNAMY WYNIKI!

Brak pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych w klasach I-III szkoły podstawowej (z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą). W starszych klasach podstawówki zadania domowe nieobowiązkowe dla ucznia i niepodlegające ocenie. Te zmiany weszły w życie już od 1 kwietnia. Co to zmieni w pracy nauczycieli przedmiotów, którzy do tej pory „zadawali do domu”? Co zmieni fakt, że nie będzie już ocen za poprawne wykonanie (lub jedynek za niewykonanie) zdań domowych? Rewolucja w szkole? A może w praktyce niewiele się zmieni? Znamy wyniki głosowania w naszej ankiecie!

Zdania na temat nowego rozporządzenia MEN są podzielone. Kontrowersje budzi czas wprowadzenia zmiany – w trakcie trwania roku szkolnego. Ale nie o to pytaliśmy. Byliśmy  ciekawi odpowiedzi udzielonych przez nauczycieli na pytanie, co ta zmiana zmieni w ich pracy. Na ile jest to rewolucja i moment przełomowy, wymagający dużej modyfikacji metod nauczania i organizacji pracy z klasą. Oczywiście pytanie to skierowaliśmy do nauczycieli, których dotyczą zmiany, bo pracują w szkole podstawowej i uczą przedmiotów, tradycyjnie kojarzących się z pisemnymi pracami domowymi.

To już koniec głosowania w ankiecie. Oto wyniki:

Nauczycielu, jak nowe przepisy dotyczące (nie)zadawania prac domowych wpłyną na Twoją pracę z uczniami?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

Fot. Dreamstime

Rozporządzenie MEN ws. zmian w pracach domowych opublikowane w Dzienniku Ustaw

Kto za, kto przeciw? Nauczyciele oceniają zmiany w pracach domowych. Czekają m.in. na konkretne rekomendacje MEN (komentarze)

Ostatni poniedziałek z pracami domowymi „po staremu”. Nowe przepisy wchodzą w życie już 1 kwietnia br.

Zmiany w pracach domowych – liczne uwagi i opinie przekazane do MEN. Co zostało uwzględnione w rozporządzeniu?