Brak pisemnych i praktyczno-technicznych prac domowych w klasach I-III szkoły podstawowej (z wyjątkiem ćwiczeń usprawniających motorykę małą). W starszych klasach podstawówki zadania domowe nieobowiązkowe dla ucznia i niepodlegające ocenie. Te zmiany weszły w życie już od 1 kwietnia. Co to zmieni w pracy nauczycieli przedmiotów, którzy do tej pory „zadawali do domu”? Co zmieni fakt, że nie będzie już ocen za poprawne wykonanie (lub jedynek za niewykonanie) zdań domowych? Rewolucja w szkole? A może w praktyce niewiele się zmieni? Znamy wyniki głosowania w naszej ankiecie!
Zdania na temat nowego rozporządzenia MEN są podzielone. Kontrowersje budzi czas wprowadzenia zmiany – w trakcie trwania roku szkolnego. Ale nie o to pytaliśmy. Byliśmy ciekawi odpowiedzi udzielonych przez nauczycieli na pytanie, co ta zmiana zmieni w ich pracy. Na ile jest to rewolucja i moment przełomowy, wymagający dużej modyfikacji metod nauczania i organizacji pracy z klasą. Oczywiście pytanie to skierowaliśmy do nauczycieli, których dotyczą zmiany, bo pracują w szkole podstawowej i uczą przedmiotów, tradycyjnie kojarzących się z pisemnymi pracami domowymi.
To już koniec głosowania w ankiecie. Oto wyniki:
Fot. Dreamstime
Rozporządzenie MEN ws. zmian w pracach domowych opublikowane w Dzienniku Ustaw