Notatka wiele ułatwi Umiejętność stworzenia dobrej notatki czy opracowania ważnych informacji jest jedną z kompetencji decydujących o skuteczności uczenia się. Przyjrzyjmy się temu, jak możemy pomóc w jej rozwijaniu naszym podopiecznym.
Trudno wyobrazić sobie naukę szkolną bez notowania. Ta czynność wydaje się tak oczywista, że często bierze się ją za pewnik i nie poświęca jej wiele uwagi. Spodziewamy się, że uczennice i uczniowie nabędą ją w naturalny sposób w toku swojej nauki i często rzeczywiście tak się dzieje. Nie znaczy to jednak, że ten sposób notowania, którego nauczyły się dzieci i młodzież, jest optymalny i przynosi im spodziewane korzyści. W rzeczywistości uczennice i uczniowie w różnym wieku (często nawet studenci) często nie potrafią dobrze notować ani też w inny przydatny sposób opracowywać informacji, których mają się nauczyć.
Magdalena Goetz
Psycholożka
Pozostałe artykuły w numerze 10/2019:
- Pełnym głosem. Paraliż tak czy inaczej
- Felieton. Ile tak można?
- Akcja protestacyjna do odwołania
- Przed strajkiem. Pierwsze próby zastraszania? Nie dajcie się!
- Spór zbiorowy. Co trzeba zrobić, żeby legalnie strajkować w szkole (placówce)?
- Rozmowa. Jesteśmy po tej samej stronie barykady, co związkowcy.
- Anna Zalewska do Brukseli, a kto do MEN?
- Felieton. Mężczyźni zostają w tyle
- Nadszedł czas, by kwestię wynagrodzeń w oświacie potraktować poważnie
- Dlaczego dyscyplinowanie przez zawstydzanie to ślepa uliczka
- Sto lat temu… Tak powstawały zasady odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli
- Dostrzec człowieka w potrzebie… Centrum Kultury Polskiej „Jasna Góra” w Tyraspolu (Naddniestrze)
- Prawnik w szkole. Prawo nowych technologii
- Psychoterapia w szkole. Podróż do świata terapii poznawczo-behawioralnej
- Awans zawodowy. Kariera i rozwój osobisty
- Casus. Zasady przejściowe i dotychczasowe uzupełnianie etatu.
- Pytania do eksperta. Podstawa wymiaru zasiłku opiekuńczego