Jak o tym napisać? Umiejętność wykorzystania w pracy metod aktywizujących ucznia oraz narzędzi multimedialnych i informatycznych jest jednym z wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego.
Chociaż zapis pierwszego z obowiązkowych punktów § 8 ust. 3 rozporządzenia awansowego* otrzymał nowe brzmienie, sądzę, że każdy nauczyciel poradzi sobie z opracowaniem tego punktu bez problemu, ponieważ z pewnością uwzględnił w planie rozwoju zawodowego zarówno metody aktywizujące, jak i wykorzystanie multimediów w procesie dydaktycznym. Warto jednak zapoznać się z przykładowym opracowaniem, jakie prezentuję w tym i w kolejnym numerze Głosu. Podkreślam, że nie jest to obowiązujący wzór!
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Pozostałe artykuły w numerze 10/2019:
- Pełnym głosem. Paraliż tak czy inaczej
- Felieton. Ile tak można?
- Akcja protestacyjna do odwołania
- Przed strajkiem. Pierwsze próby zastraszania? Nie dajcie się!
- Spór zbiorowy. Co trzeba zrobić, żeby legalnie strajkować w szkole (placówce)?
- Rozmowa. Jesteśmy po tej samej stronie barykady, co związkowcy.
- Anna Zalewska do Brukseli, a kto do MEN?
- Felieton. Mężczyźni zostają w tyle
- Nadszedł czas, by kwestię wynagrodzeń w oświacie potraktować poważnie
- Dlaczego dyscyplinowanie przez zawstydzanie to ślepa uliczka
- ABC efektywnej nauki – tworzenie notatek, schematów i map myśli – jak rozwijać te umiejętności (część VIII)
- Sto lat temu… Tak powstawały zasady odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli
- Dostrzec człowieka w potrzebie… Centrum Kultury Polskiej „Jasna Góra” w Tyraspolu (Naddniestrze)
- Prawnik w szkole. Prawo nowych technologii
- Psychoterapia w szkole. Podróż do świata terapii poznawczo-behawioralnej
- Casus. Zasady przejściowe i dotychczasowe uzupełnianie etatu.
- Pytania do eksperta. Podstawa wymiaru zasiłku opiekuńczego