Uczeń poprosił o konsultacje przed drugim etapem ważnego konkursu. Dłuższą rozmowę w cztery oczy. Wie, że wszystkie terminy mam zajęte, ale może gdzieś go wcisnę. To nie takie proste, ponieważ biegam od pracy do pracy, z pracy do pracy, od pracy do pracy i z pracy do pracy. Jezu, ile tak można, rodacy?
A zatem jestem strasznie zajęty. W kilku miejscach zarabiam na utrzymanie. Przyjąłem wszystkie oferty, ponieważ życie zrobiło się strasznie drogie, a na podwyżkę pensji dłużej nie mogę czekać. Rachunki muszę opłacać już teraz. Grafik mam tak napięty, że nawet kominiarz nie może się doprosić, kiedy wpuszczę go do mieszkania na coroczny przegląd komina. Przed godziną 20 nie wracam do domu, a kominiarz, co za szczęściarz, dłużej nigdy nie pracuje. Czy mógłbym być w domu we wtorek o 18? Wolne żarty!
Przepraszam, ale dla nikogo nie robię wyjątków. Nie da się! Choćby sam kurator łódzkiej oświaty chciał zjeść ze mną kolację, musiałby dostosować się do mojego rozkładu zajęć. Pani minister też nie wcisnę – za dużo bym stracił. Jak mnie dyrektor prosi do gabinetu, to mam ochotę słuchać reprymendy i jednocześnie sprawdzać wypracowania. Nie chcę marnować czasu. Pierwszy wolny termin na indywidualne spotkanie z uczniem mam dopiero w kwietniu.
(…)
Dariusz Chętkowski
Pozostałe artykuły w numerze 10/2019:
- Pełnym głosem. Paraliż tak czy inaczej
- Akcja protestacyjna do odwołania
- Przed strajkiem. Pierwsze próby zastraszania? Nie dajcie się!
- Spór zbiorowy. Co trzeba zrobić, żeby legalnie strajkować w szkole (placówce)?
- Rozmowa. Jesteśmy po tej samej stronie barykady, co związkowcy.
- Anna Zalewska do Brukseli, a kto do MEN?
- Felieton. Mężczyźni zostają w tyle
- Nadszedł czas, by kwestię wynagrodzeń w oświacie potraktować poważnie
- Dlaczego dyscyplinowanie przez zawstydzanie to ślepa uliczka
- ABC efektywnej nauki – tworzenie notatek, schematów i map myśli – jak rozwijać te umiejętności (część VIII)
- Sto lat temu… Tak powstawały zasady odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli
- Dostrzec człowieka w potrzebie… Centrum Kultury Polskiej „Jasna Góra” w Tyraspolu (Naddniestrze)
- Prawnik w szkole. Prawo nowych technologii
- Psychoterapia w szkole. Podróż do świata terapii poznawczo-behawioralnej
- Awans zawodowy. Kariera i rozwój osobisty
- Casus. Zasady przejściowe i dotychczasowe uzupełnianie etatu.
- Pytania do eksperta. Podstawa wymiaru zasiłku opiekuńczego