Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej? Jaka będzie polska szkoła „po”…


Jeśli szkoła, do której dzieci wrócą po epidemii, będzie taka sama, jak przed nią – oparta na presji, krytyce, kulturze „musisz”, ocenach – to nie pomoże im uporać się z traumą, jakiej doświadczyły

Na konieczność zdalnej nauki nikt nie był przygotowany. To zrozumiałe w tym sensie, że epidemii nikt nie mógł przewidzieć. My w szkole Cogito w Poznaniu nie czekaliśmy na wsparcie „z góry”, zrobiliśmy to, co sami mogliśmy – stworzyliśmy zdalne środowisko, w którym relacje i emocje są dla nas najważniejsze.

Zrozumienie uwarunkowań pracy nauczycieli to pierwszy krok na drodze do stworzenia

 

warunków do efektywnej edukacji zdalnej,

natomiast zorganizowanie wsparcia dostosowanego do specyficznych potrzeb tej grupy zawodowej jest krokiem kolejnym. Dlatego jako dyrektor zadbałam o to, by kontakt wesprzeć interakcjami między samymi nauczycielami, ich wzajemnym wsparciem i współpracą – w parach lub małych grupach (np. przedmiotowych). Zaproponowałam stałe utrzymywanie kontaktu zdalnego w gronie całej rady pedagogicznej.



(…)

 

Marzena Kędra

Nauczyciel Roku 2012

 

Więcej – GN nr 22 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 22/2020: