Jeśli szkoła, do której dzieci wrócą po epidemii, będzie taka sama, jak przed nią – oparta na presji, krytyce, kulturze „musisz”, ocenach – to nie pomoże im uporać się z traumą, jakiej doświadczyły
Na konieczność zdalnej nauki nikt nie był przygotowany. To zrozumiałe w tym sensie, że epidemii nikt nie mógł przewidzieć. My w szkole Cogito w Poznaniu nie czekaliśmy na wsparcie „z góry”, zrobiliśmy to, co sami mogliśmy – stworzyliśmy zdalne środowisko, w którym relacje i emocje są dla nas najważniejsze.
Zrozumienie uwarunkowań pracy nauczycieli to pierwszy krok na drodze do stworzenia
warunków do efektywnej edukacji zdalnej,
natomiast zorganizowanie wsparcia dostosowanego do specyficznych potrzeb tej grupy zawodowej jest krokiem kolejnym. Dlatego jako dyrektor zadbałam o to, by kontakt wesprzeć interakcjami między samymi nauczycielami, ich wzajemnym wsparciem i współpracą – w parach lub małych grupach (np. przedmiotowych). Zaproponowałam stałe utrzymywanie kontaktu zdalnego w gronie całej rady pedagogicznej.
(…)
Marzena Kędra
Nauczyciel Roku 2012
Więcej – GN nr 22 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 22/2020:
- Pełnym głosem. Testy? Rząd umywa ręce
- Felieton. Hospitacja online
- Rząd nie chce badać nauczycieli. Takich testów nie odmawia za to np. górnikom
- Rząd otwiera szkoły – kolejne zmiany już wkrótce
- Dyrektorzy żądają od nauczycieli kuriozalnych oświadczeń. MEN potwierdza: „koronalojalki” są bezprawne
- Po przebadaniu testem na koronawirusa pracowników żłobków i przedszkoli w Łodzi
- Walka z epidemią. Nauczyciele solidarni z pracownikami służby zdrowia.
- Hiszpania w 10 dni zrobiła coś, czego MEN nie potrafił stworzyć przez dwa i pół miesiąca
- Nauczyciel klas maturalnych: wygrał zdrowy rozsądek, konsultacje wyłącznie online
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej?
- Felieton. Woźne chcą protestować
- Nauczycieli trzeba testować, takie są oczekiwania społeczne. Zrobiliśmy to!
- 85 lat temu Polska żegnała Marszałka
- Bytom: Liczymy na tarczę pomocową dla samorządów
- Pandemia odebrała nam podstawowe narzędzie naszej pracy, czyli relacje
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Polska edukacja jest spontaniczna
- Nadesłane do Głosu. Jak radzić sobie ze stresem w czasie epidemii koronawirusa?
- Awans zawodowy. Nie ulegaj mitom awansowym, czytaj Głos…
- Casus. Stabilizowanie etatu: terminy, wymiar
- Pytania do eksperta. Składki od nagród jubileuszowych