Z Anną Hummel*, nauczycielką języka polskiego w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Głuchych im. Jana Siestrzyńskiego w Warszawie, Nominowaną do tytułu Nauczyciel Roku 2019, rozmawia Halina Drachal
Jak to jest uczyć dziecko, które nie słyszy?
– To jest dokładnie tak samo, jak uczyć każde inne dziecko, tylko w obcym języku. Porównałabym to do nauczania mniejszości narodowych: jeśli znamy ten język, możemy ich uczyć języka polskiego tak, jak dzieci słyszące języków obcych. Przy nauczaniu języka polskiego najlepiej stosować pewne strategie glottodydaktyczne, polski jest bowiem dla moich uczniów językiem obcym.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 22 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 22/2020:
- Pełnym głosem. Testy? Rząd umywa ręce
- Felieton. Hospitacja online
- Rząd nie chce badać nauczycieli. Takich testów nie odmawia za to np. górnikom
- Rząd otwiera szkoły – kolejne zmiany już wkrótce
- Dyrektorzy żądają od nauczycieli kuriozalnych oświadczeń. MEN potwierdza: „koronalojalki” są bezprawne
- Po przebadaniu testem na koronawirusa pracowników żłobków i przedszkoli w Łodzi
- Walka z epidemią. Nauczyciele solidarni z pracownikami służby zdrowia.
- Hiszpania w 10 dni zrobiła coś, czego MEN nie potrafił stworzyć przez dwa i pół miesiąca
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej? Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Nauczyciel klas maturalnych: wygrał zdrowy rozsądek, konsultacje wyłącznie online
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej?
- Felieton. Woźne chcą protestować
- Nauczycieli trzeba testować, takie są oczekiwania społeczne. Zrobiliśmy to!
- 85 lat temu Polska żegnała Marszałka
- Bytom: Liczymy na tarczę pomocową dla samorządów
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Polska edukacja jest spontaniczna
- Nadesłane do Głosu. Jak radzić sobie ze stresem w czasie epidemii koronawirusa?
- Awans zawodowy. Nie ulegaj mitom awansowym, czytaj Głos…
- Casus. Stabilizowanie etatu: terminy, wymiar
- Pytania do eksperta. Składki od nagród jubileuszowych