Hiszpania w 10 dni zrobiła coś, czego MEN nie potrafił stworzyć przez dwa i pół miesiąca


Hiszpańskie władze w 10 dni uruchomiły specjalny portal do prowadzenia zdalnych lekcji, z aplikacjami i materiałami edukacyjnymi oraz audycjami publicznego nadawcy. Nauczyciele otrzymali konkretne wsparcie

Od 12 marca br., czyli od chwili zawieszenia stacjonarnych zajęć w szkołach i przejścia polskich placówek oświatowych na pracę na odległość, nauczyciele w Polsce nie doczekali się spójnego i przejrzystego pakietu narzędzi niezbędnych do pracy z uczniem za pośrednictwem internetu.

MEN oferuje pewne rozwiązania (jak np. portal epodreczniki.pl), ale żadne z nich nie wyczerpuje wszystkich potrzeb nauczycieli, uczniów i rodziców. W praktyce więc nauczyciele

 

na własną rękę muszą szukać

narzędzi oferowanych głównie przez prywatne koncerny i organizacje pozarządowe. A przede wszystkim spędzać godziny na szperaniu w zasobach wielu instytucji, by znaleźć coś, co mogłoby się przydać w pracy z dziećmi.



(…)

 

Piotr Skura

 

Chcesz wiedzieć więcej? czyta Głos! (nr 22, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 22/2020: