CKE zdiagnozowała ósmoklasistów. Jakie są ich mocne i słabe strony?


To trzeba poprawić! Gramatyka języka polskiego, rozumowanie i argumentacja w matematyce oraz zastosowanie wiedzy matematycznej do rozwiązywania praktycznych problemów – to najsłabsze strony uczniów klas ósmych.

Prawie 4700 uczniów z 99 szkół podstawowych w całym kraju wzięło udział w przeprowadzonej przez Centralną Komisję Egzaminacyjną oraz okręgowe komisje „Diagnozie kompetencji ósmoklasistów”. Między 10 a 12 grudnia 2018 r. młodzi ludzie rozwiązali testy z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. „Diagnoza” była symulacją egzaminu ósmoklasisty, do którego uczniowie przystąpią 15-17 kwietnia br. Badanie miało też „pomóc uczniom oraz ich nauczycielom i rodzicom określić wiadomości i umiejętności, które uczniowie już opanowali w stopniu zadowalającym, oraz wiadomości i umiejętności, które jeszcze wymagają doskonalenia”.

(…)

Cały tekst – tylko w Głosie (nr 9, e-wydanie)



Piotr Skura



Pozostałe artykuły w numerze 9/2019: