To trzeba poprawić! Gramatyka języka polskiego, rozumowanie i argumentacja w matematyce oraz zastosowanie wiedzy matematycznej do rozwiązywania praktycznych problemów – to najsłabsze strony uczniów klas ósmych.
Prawie 4700 uczniów z 99 szkół podstawowych w całym kraju wzięło udział w przeprowadzonej przez Centralną Komisję Egzaminacyjną oraz okręgowe komisje „Diagnozie kompetencji ósmoklasistów”. Między 10 a 12 grudnia 2018 r. młodzi ludzie rozwiązali testy z języka polskiego, matematyki i języka angielskiego. „Diagnoza” była symulacją egzaminu ósmoklasisty, do którego uczniowie przystąpią 15-17 kwietnia br. Badanie miało też „pomóc uczniom oraz ich nauczycielom i rodzicom określić wiadomości i umiejętności, które uczniowie już opanowali w stopniu zadowalającym, oraz wiadomości i umiejętności, które jeszcze wymagają doskonalenia”.
(…)
Cały tekst – tylko w Głosie (nr 9, e-wydanie)
Piotr Skura
Pozostałe artykuły w numerze 9/2019:
- Pełnym głosem. Ich wersja kontra fakty
- Felieton. Już szykują kamery?
- List ZNP do premiera Morawieckiego
- Samorządy nie wierzą MEN i popierają nauczycieli
- „Dialog” PiS z nauczycielami w Sejmie: wyzwiska i obrażanie
- Minister edukacji wybiera się do Brukseli. Stoczy bój o Parlament Europejski
- NIK ocenia: z nauczaniem matematyki nie jest najlepiej. I proponuje: matura bez tego przedmiotu
- List otwarty do Pani Minister Anny Zalewskiej
- Stanowisko Zarządu Związku Miast Polskich w sprawie wynagrodzeń nauczycieli
- Matematyka jest piękna, ale to piękno trzeba docenić i poznać…
- Szkoły szukają matematyków, ale często przegrywają z innymi pracodawcami
- „Dobry start” dla 4,4 mln uczniów
- Edukacja i zwierzęta. Nietypowe lekcje wśród klatek i boksów…
- Integracja uczelni w Szczecinie. ZUT świętuje jubileusz swego 10-lecia
- 100 lat temu… Przypominamy artykuł Stefanii Sempołowskiej dla naszego czasopisma
- Utrata godzin ponadwymiarowych w ciągu roku szkolnego
- Casus. Sposoby i zasady konstruowania pensum
- Pytaj o dowody. Edukacja oparta na badaniach
- Awans zawodowy. Kariera i rozwój osobisty