Dialog motywujący w szkole – „duch” i narzędzia (część II)


Dla ucznia, wspólnie z nim Dialog motywujący jest skuteczną metodą motywowania uczennic i uczniów. Może służyć m.in. do przekonywania ich do tego, by postępowali zgodnie z naszymi wskazówkami czy korzystali z naszych rad

Aby dialog motywujący (DM) spełnił swoją funkcję, niezbędne jest nie tylko właściwe prowadzenie rozmowy z dzieckiem (właściwe w sensie metody – obszerny przykład takiej rozmowy przedstawiłam w poprzednim artykule na ten temat*), ale przede wszystkim przyjęcie odpowiedniej postawy wobec ucznia: życzliwej, wyrozumiałej, partnerskiej i otwartej (w tym: na informacje zwrotne). Przyjrzyjmy się podstawowym zasadom i narzędziom, bez których nie ma DM.



(…)

 

Magdalena Goetz
Psycholożka

 

Cały tekst – GN nr 21 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 21/2019: