„Wizualizuj sukces, a przyciągniesz go do siebie”. Nie tego rodzaju poradom, które nie mają żadnych naukowych podstaw, poświęcony będzie ten odcinek. Czemu może zatem służyć i jak być wykorzystywane wizualizowanie?
Na początek ćwiczenie, które możemy wykonać z młodzieżą. Proszę położyć przed uczniami i uczennicami wielką kartę zapełnioną możliwie gęsto kropkami, wśród których jedna będzie wyróżniała się kolorem (np. czerwona wśród czarnych). Przedstawieni na karcie „obywatele” stykają się ze sobą w sklepach, środkach komunikacji, miejscach pracy itp. Ten oznaczony na czerwono zakażony jest wirusem SARS-CoV-2.
Następnie proszę powiedzieć, że odliczanie do dziesięciu odzwierciedlać będzie upływ czasu. Każda dziesiątka to doba. Czas wystąpienia objawów choroby to około pięciu do 10 dni. W związku z tym osoby będące nosicielami roznoszą wirusa i nieświadome zakażają nim innych. Podczas każdej doby (odliczania do 10) należy „zakazić” (połączyć linią i zakreślić) kolejne trzy osoby (kropki) od każdej osoby zakreślonej w poprzedniej „dobie”. Rozpocząć należy oczywiście od jednej czerwonej kropki. Proszę powiedzieć również, że po minimum pięciu dobach (odliczeniu do 50) moglibyśmy ukryć na karcie osoby zakażone, ponieważ lądują na kwarantannie, lecz dla zobrazowania zakażeń nie będzie to istotne, ponieważ rozgałęzienia zakażeń będziemy prowadzić dla uproszczenia tylko od „nowych zakażonych” (czyli tych, których przyłączono do sieci zakażeń w „poprzedniej dobie” – ostatnim ruchu). Proszę rozpocząć odliczanie.
(…)
Tomasz Garstka, psycholog
Cały tekst – GN nr 44 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 44/2021:
- Pełnym głosem. Komu zależy na szkole?
- Felieton. Ksiądz i testosteron
- Związek zgłosił w Sejmie poprawkę w sprawie zwiększenia wynagrodzeń nauczycieli od 1 stycznia 2022 r.
- Żory. Pierwsze w kraju lokalne porozumienie ZNP z „Solidarnością”
- Anja Rubik, Przyjaciel Szkoły 2021: Wspólnie budujmy równą, otwartą, tolerancyjną i bezpieczną Polskę
- Dzień Wszystkich Świętych. Pamiętajmy o tych, którzy odeszli
- HiT Czarnka. Od 1 września 2022 r. nowy przedmiot w szkołach średnich – historia i teraźniejszość
- „Żmichowska śpiewa” w Watykanie. Jestem szczęśliwa, bo uczniowie przyszli do mnie z marzeniem, a ja mogłam je spełnić
- Tak uczciliśmy Dzień Edukacji Narodowej w Białymstoku (19 października br.).
- Felieton. Trudne pytania
- Pokazuję, że o Ewangelii można rozmawiać, mieć wątpliwości, można w niej czegoś nie rozumieć
- Rondo Tajnej Organizacji Nauczycielskiej w Słubicach
- Dyrektor szkoły podstawowej: Kiedy udało się skompletować na nowo grono pedagogiczne, zbliża się kolejna zmiana
- Dziecko pokrzywdzone przestępstwem – kolejna edycja konferencji, tym razem o sytuacji dzieci w pieczy zastępczej
- Nauczyciel emerytowany w szkole zawodowej: Gdyby nauczanie nie sprawiało mi satysfakcji, to bym tego nie robił
- Tablice z herbem, pieczęcie i dokumenty do wymiany?
- Awans zawodowy. Nauczyciele pytają – ekspert odpowiada
- Casus. Uwzględnianie okresów pracy i innych do stażu emerytalnego*
- Pytania do eksperta. Odprawa emerytalna