Część II. Choć chaos związany z nowymi przepisami w pewnym stopniu został opanowany, pytania nauczycieli dowodzą, że nadal wiele niepokoju budzą kwestie dotyczące zakończenia stażu i tworzenia dokumentacji
Zdarza się, że nawet nauczyciele uczestniczący w szkoleniach awansowych wierzą w pogłoski i nieprawdziwe informacje. A dyrektorzy nie zawsze są pomocni w tych sprawach. Spróbujmy więc ustalić, co uznać należy za fakt, a co jest mitem. Oto wybrane stwierdzenia, z których tylko niektóre potwierdzimy…
>> Komisja kwalifikacyjna zawsze dokładnie analizuje dokumentację na stopień nauczyciela dyplomowanego.
PRAWDA!
Czasem nauczyciele odnoszą wrażenie, że w tak krótkim czasie nie jest możliwe dokonanie dokładnej analizy dokumentacji, której opracowanie zajęło autorowi kilka tygodni lub miesięcy. To tylko wrażenie! Wprawne eksperckie oko widzi wszystko bardzo dokładnie. Żadna informacja zawarta w dokumentacji nie umknie uwadze komisji. Trening czyni mistrza… Dziesiątki, a czasem setki przeprowadzanych analiz sprawiają, że członkowie komisji zawsze rzetelnie analizują materiały.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski! (nr 22, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 22/2020:
- Pełnym głosem. Testy? Rząd umywa ręce
- Felieton. Hospitacja online
- Rząd nie chce badać nauczycieli. Takich testów nie odmawia za to np. górnikom
- Rząd otwiera szkoły – kolejne zmiany już wkrótce
- Dyrektorzy żądają od nauczycieli kuriozalnych oświadczeń. MEN potwierdza: „koronalojalki” są bezprawne
- Po przebadaniu testem na koronawirusa pracowników żłobków i przedszkoli w Łodzi
- Walka z epidemią. Nauczyciele solidarni z pracownikami służby zdrowia.
- Hiszpania w 10 dni zrobiła coś, czego MEN nie potrafił stworzyć przez dwa i pół miesiąca
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej? Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Nauczyciel klas maturalnych: wygrał zdrowy rozsądek, konsultacje wyłącznie online
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej?
- Felieton. Woźne chcą protestować
- Nauczycieli trzeba testować, takie są oczekiwania społeczne. Zrobiliśmy to!
- 85 lat temu Polska żegnała Marszałka
- Bytom: Liczymy na tarczę pomocową dla samorządów
- Pandemia odebrała nam podstawowe narzędzie naszej pracy, czyli relacje
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Polska edukacja jest spontaniczna
- Nadesłane do Głosu. Jak radzić sobie ze stresem w czasie epidemii koronawirusa?
- Casus. Stabilizowanie etatu: terminy, wymiar
- Pytania do eksperta. Składki od nagród jubileuszowych