Polska edukacja jest spontaniczna. Właściwie mógłbym ograniczyć ten artykuł do tego jednego zdania.
Nie oszukujmy się, w Polsce nikt nie ma planu postępowania w stosunku do oświaty. Jest, bo jest potrzeba, żeby była. W XXI w. nie może być analfabetyzmu. Niechże ta szkoła już sobie będzie, ale po co się nią przejmować. Po co myśleć długofalowo? To nie zwiększy słupków poparcia, a może zaszkodzić.
(…)
Dariusz Żółtowski
Nauczyciel języka polskiego
Cały felieton – GN nr 22 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 22/2020:
- Pełnym głosem. Testy? Rząd umywa ręce
- Felieton. Hospitacja online
- Rząd nie chce badać nauczycieli. Takich testów nie odmawia za to np. górnikom
- Rząd otwiera szkoły – kolejne zmiany już wkrótce
- Dyrektorzy żądają od nauczycieli kuriozalnych oświadczeń. MEN potwierdza: „koronalojalki” są bezprawne
- Po przebadaniu testem na koronawirusa pracowników żłobków i przedszkoli w Łodzi
- Walka z epidemią. Nauczyciele solidarni z pracownikami służby zdrowia.
- Hiszpania w 10 dni zrobiła coś, czego MEN nie potrafił stworzyć przez dwa i pół miesiąca
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej? Jaka będzie polska szkoła „po”…
- Nauczyciel klas maturalnych: wygrał zdrowy rozsądek, konsultacje wyłącznie online
- Ankieta redakcyjna. Czas zdalnego nauczania i co dalej?
- Felieton. Woźne chcą protestować
- Nauczycieli trzeba testować, takie są oczekiwania społeczne. Zrobiliśmy to!
- 85 lat temu Polska żegnała Marszałka
- Bytom: Liczymy na tarczę pomocową dla samorządów
- Pandemia odebrała nam podstawowe narzędzie naszej pracy, czyli relacje
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Nadesłane do Głosu. Jak radzić sobie ze stresem w czasie epidemii koronawirusa?
- Awans zawodowy. Nie ulegaj mitom awansowym, czytaj Głos…
- Casus. Stabilizowanie etatu: terminy, wymiar
- Pytania do eksperta. Składki od nagród jubileuszowych