Nadesłane do Głosu: Dlaczego nie jesteśmy jednią


Środowisko nauczycielskie jest podzielone, wewnętrznie rozbite. Świadczy o tym chociażby fakt, że strajk, wszak planowany i przygotowywany, zaskoczył swoją skalą wszystkich, także nauczycieli.

Mało kto wierzył, że nauczycielski zryw przybierze aż taki wymiar. Co więcej, belfrzy w większości wytrwali solidarnie do zawieszenia protestu. Jednak po strajku powróciły stare problemy. Zdążyliśmy się tą jednością, tak jak samymi sobą, zmęczyć. I znów nie jesteśmy jednią…

Śmiem twierdzić, że system oświaty w Polsce jest tak skonstruowany, aby nauczyciele nie stanowili jedności. Wydaje się, że taka idea została zapisana w strukturze relacji nauczyciel – państwo, jako szeroko rozumiany zbiór instytucji kontrolujących i zarządzających edukacją. Z czego to wynika?

(…)



Dariusz Żółtowski, polonista w SP z OI nr 330 w Warszawie

Więcej – tylko w Głosie nr 33-34 i w e-wydaniu



Pozostałe artykuły w numerze 33-34/2019: