Gniew to jedna z najtrudniejszych doświadczanych przez nas emocji, a jednocześnie taka, z którą często nie potrafimy sobie konstruktywnie poradzić. Co możemy zrobić, kiedy czujemy narastającą frustrację i złość?
W archiwalnych numerach Głosu Nauczycielskiego z 2017 r. znajdziemy wskazówki, jak na bazie metod poznawczo-behawioralnych reagować na złość naszych podopiecznych. Co jednak, kiedy to my sami doświadczamy tej emocji? Jak ją konstruktywnie wyrazić i przepracować? Dziś przyjrzymy się poznawczym metodom rozumienia złości, a w kolejnym odcinku serii – poznawczym i behawioralnym technikom radzenia sobie z nią.
(…)
Magdalena Goetz, psycholożka
Pozostałe artykuły w numerze 33-34/2019:
- Pełnym Głosem: Niepewność do ostatniej chwili
- Wrzesień tuż-tuż, a pytań w sprawie pieniędzy na podwyżki nie ubywa
- Felieton: Nowe zasady frekwencji
- Prezes ZNP po raz kolejny członkiem światowych władz Międzynarodówki Edukacyjnej
- Komisarz UE w Głosie – DiscoverEU: to dopiero początek podróży
- Wywiad Tygodnia: Patriotyzm to być razem
- Obchody 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Bronili honoru i zasad
- Ostatni świadkowie walczącej Warszawy i ich przesłanie
- Nauczyciele w Powstaniu Warszawskim i w polskim podziemiu
- Wywiad: Uczeń często wybiera szkołę nie taką, jaką chce, tylko taką, do jakiej może dojechać
- Najmłodsi nauczyciele z zerowym PIT-em. Ile zyskają?
- Felieton: Za ile?
- Sukcesy polskich uczniów na międzynarodowych olimpiadach
- Wakaty przed pierwszym dzwonkiem
- Polacy na Litwie. Tam, gdzie zaczyna się Unia Europejska
- Wakacyjny poradnik last minute
- Częstochowa: Na podwyżki brakuje od 2-3 mln zł
- XV Mistrzostwa Polski Nauczycieli w Półmaratonie
- Cyfrowa szkoła. MEN pracuje nad kolejnymi e-podręcznikami
- Nadesłane do Głosu: Dlaczego nie jesteśmy jednią
- Doroczne święto łódzkiej edukacji
- Pytaj o dowody: Mnemotechniki. Tak, ale…
- Awans zawodowy: Co nowego od września?
- Wojowie podbili Wolin
- Jak poznańska szkoła zachęca młodzież do studiowania
- Awans zawodowy: Po spotkaniu z komisją…
- Bliżej prawa: Wygaśnięcie procedury
- Pytania do eksperta: Wymiar urlopu nauczyciela wspomagającego