Część II. Pytania nauczycieli kroczących awansową drogą dowodzą, że niepokoje związane z awansem zawodowym, zwłaszcza te dotyczące zakończenia stażu i tworzenia dokumentacji, wciąż są aktualne
Przypominam, że w przypadku nauczycieli, którzy skończyli staż przed 1 września 2018 r., ale nie otrzymali oceny dorobku lub nie złożyli wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego, mają zastosowanie wcześniejsze przepisy – rozporządzenie z 1 marca 2013 r. Osoby te przygotowują dokumentację i stają przed komisją po staremu.
Rozporządzenie z 26 lipca 2018 r. obowiązuje natomiast nauczycieli, którzy 1 września 2018 r. kontynuowali staże rozpoczęte wcześniej lub rozpoczęli staż we wrześniu 2018 r. Osoby, które nie zakończyły stażu przed 1 września 2018 r., nie zmieniają planu rozwoju i z niego, po staremu, piszą sprawozdanie. Dopiero dokumentacja dołączona do wniosku i spotkanie z komisją będą po nowemu.
Ci, którzy rozpoczęli staż we wrześniu 2018 r. lub 2019 r., powinni napisać plan rozwoju zgodnie z rozporządzeniem z 2018 r. i tak napisać sprawozdanie. Dokumentacja i postępowanie również będą po nowemu.
Poniższe opracowanie dedykuję wszystkim tym grupom.
Spróbujmy ustalić, co uznać należy za fakt, a co jest wyłącznie mitem.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski! (nr 5, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 5/2020:
- Pełnym głosem. Nigdy więcej! Lekcja prawdy
- 75 lat później. Cały świat patrzy na były obóz Auschwitz…
- Felieton. Razem, starzy przyjaciele
- Subwencja musi wzrosnąć o prawie 800 mln zł. Tyle potrzeba na podwyżki!
- ZNP zaprosił ponad 60 pedagogów z całego świata do odwiedzenia Muzeum Auschwitz
- Choroby zawodowe nauczycieli. Co roku odnotowuje się około 300 przypadków przewlekłych chorób narządu głosu
- Rozmowy w MEN o postępowaniach dyscyplinarnych
- W Davos o uczniach i szansach na lepsze życie
- Bank ma problemy. Rząd ratuje finanse samorządów subwencją oświatową
- Matematyka po reformie. Dwa – trzy roczniki będą miały gorzej, zanim nauczyciele odnajdą się w tych zmianach
- Marian Batko i inni nauczyciele Tajnej Organizacji Nauczycielskiej –więźniowie i ofiary KL Auschwitz
- Ruchy kadrowe? Mogą dotyczyć przede wszystkim młodych nauczycieli
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Samorządowcy z ZMP kontra niepubliczne przedszkola
- Bliżej prawa. Casus. Zróżnicowanie podstawy prawnej rozwiązywania umów o pracę z nauczycielem
- Pytania do eksperta. Podstawa wymiaru trzynastki