Z Kamilą Melkowską-Lemke, dyrektorem Wydziału Edukacji Urzędu Miejskiego w Grudziądzu, rozmawia Katarzyna Piotrowiak
Wśród studentów, którzy wkrótce zdobędą dyplom, wciąż są tacy, którzy chcieliby zostać nauczycielami. Mają jednak wątpliwości, czy jest to jeszcze zawód z perspektywami. Co by im Pani odpowiedziała?
– Z moich obserwacji wynika, że ludzie młodzi, pasjonaci, a zwłaszcza absolwenci takich kierunków, jak chemia, informatyka, geografia, którzy czują jednocześnie powołanie do pracy z dziećmi, mogą myśleć o tym zawodzie poważnie. Warto jednak, aby zdobywali dodatkowe kwalifikacje.
Sam kierunek studiów plus przygotowanie pedagogiczne to dziś za mało?
– Dodatkowe kwalifikacje, takie jak wspomaganie uczniów z autyzmem oraz zespołem Aspergera czy np. surdopedagogika, tyflopedagogika, są pożądane. Mamy zapotrzebowanie na nauczycieli z takimi uprawnieniami, dlatego chcę zaznaczyć, że warto oprócz kierunku studiów mieć jeszcze coś w zanadrzu. To zwiększa szanse na znalezienie pracy.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 5 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 5/2020:
- Pełnym głosem. Nigdy więcej! Lekcja prawdy
- 75 lat później. Cały świat patrzy na były obóz Auschwitz…
- Felieton. Razem, starzy przyjaciele
- Subwencja musi wzrosnąć o prawie 800 mln zł. Tyle potrzeba na podwyżki!
- ZNP zaprosił ponad 60 pedagogów z całego świata do odwiedzenia Muzeum Auschwitz
- Choroby zawodowe nauczycieli. Co roku odnotowuje się około 300 przypadków przewlekłych chorób narządu głosu
- Rozmowy w MEN o postępowaniach dyscyplinarnych
- W Davos o uczniach i szansach na lepsze życie
- Bank ma problemy. Rząd ratuje finanse samorządów subwencją oświatową
- Matematyka po reformie. Dwa – trzy roczniki będą miały gorzej, zanim nauczyciele odnajdą się w tych zmianach
- Marian Batko i inni nauczyciele Tajnej Organizacji Nauczycielskiej –więźniowie i ofiary KL Auschwitz
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić?
- Samorządowcy z ZMP kontra niepubliczne przedszkola
- Awans zawodowy. Co jest prawdą, a co fałszem – procedura po zmianie przepisów
- Bliżej prawa. Casus. Zróżnicowanie podstawy prawnej rozwiązywania umów o pracę z nauczycielem
- Pytania do eksperta. Podstawa wymiaru trzynastki