Awans zawodowy. Kontraktowy rozpoczyna staż – krok po kroku


Część IV. Czas na sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego! Najlepiej będzie, jeśli opracujesz je w formie korespondującej z planem rozwoju – jeśli plan opracowałeś w tabeli, tak przygotuj sprawozdanie

Cykl ten polecamy szczególnie nauczycielom, którzy rozpoczną w przyszłym roku szkolnym staż na stopień mianowanego. Jednak nauczyciele kontraktowi, którzy są w trakcie stażu, również znajdą tu przydatne informacje. A jeśli jesteś opiekunem stażu lub znasz nauczyciela, któremu przyda się ten artykuł, zachowaj go i przekaż zainteresowanym.

 

Sprawozdanie z realizacji planu

W poprzednim odcinku sporo miejsca poświęciliśmy przygotowaniu projektu planu rozwoju zawodowego (GN nr 48-48 z 25 listopada – 2 grudnia br.). Teraz zajmijmy się sprawozdaniem z jego realizacji. Podkreślam, żadne przepisy nie określają formy sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Niektórzy nauczyciele opracowują sprawozdanie w tabeli (podobnie jak plan rozwoju zawodowego), inni wolą opis. Dyrektorzy zwykle nie ingerują w wybory dokonywane w tej sprawie przez awansujących. Pamiętaj, że dyrektor opracuje twoją ocenę dorobku, biorąc pod uwagę stopień realizacji planu rozwoju zawodowego – sprawozdanie musi być rzetelne i szczegółowe! Dodam w tym miejscu, że zdecydowanie polecam opracowanie sprawozdania w tabeli – jest przejrzyste i czytelne. Pamiętaj, że sprawozdanie z realizacji planu rozwoju piszemy według wymagań niezbędnych (§7 ust. 2) rozporządzenia awansowego*.

Zanim przystąpisz do pracy, rozważ następujące kwestie:

>> Czy wszystkie zadania zostały zrealizowane?

>> Jeśli nie wszystko się udało, co się przyczyniło do tego stanu rzeczy?

>> Czy wykonałem zadania, których nie było w planie rozwoju zawodowego?



(…)

 

Beata Rechnio-Kołodziej

Ekspert z listy MEN

 

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos! (nr 50, e-wydanie)

 



Pozostałe artykuły w numerze 50/2020: