Spotkania „Edukacyjnie nad Odrą” odbywają się na przekór wirusowi


W marcu „spieraliśmy się” o rozprawkę. Okazało się, że wiele nas dzieli, ale jeszcze więcej łączy. Rezultatem jest wniosek, że należy skupić się na pobudzaniu kreatywnego myślenia wśród nauczycieli i uczniów

Na zachodzie bez zmian… Mimo pandemii koronawirusa cykliczne spotkania „Edukacyjnie nad Odrą”, zainicjowane przez cztery polonistki: Magdalenę Fijarczyk, Agatę Karolczyk-Kozyrę, Elżbietę Kurowską i Magdalenę Piróg (współautorkę niniejszego artykułu), odbywają się nadal. Jedną z niewielu zalet pracy zdalnej jest możliwość zaproszenia nauczycieli z całej Polski. Cieszymy się, że nasze spotkania przyciągają tak wielu entuzjastów.

W marcu „spieraliśmy się” o rozprawkę („Spór o rozprawkę – podstawówka kontra liceum” – 13 marca br.). Okazało się, że wiele nas dzieli, ale jeszcze więcej łączy. Wspólnie doszliśmy do wniosku, że różnice w metodach nauczania rozprawki na każdym poziomie edukacyjnym wynikają z innych zapisów w podstawie programowej, programach nauczania oraz ze sposobów oceniania tej formy wypowiedzi pisemnej zgodnie z wytycznymi Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

(…)



Magdalena Pirógnauczycielka języka polskiego, wiceprezes Oddziału ZNP Wrocław-Fabryczna

Elżbieta Kurowska-  nauczycielka języka polskiego, wicedyrektor Liceum Ogólnokształcącego nr VII im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego we Wrocławiu

Więcej na ten temat – tylko w Głosie Nauczycielskim (nr 20-21, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 20-21/2021: