To, z jakim nastawieniem zaczniemy pracę po wakacjach w tym roku, może mieć dużo większe znaczenie niż w latach ubiegłych. Jak możemy sobie ułatwić adaptację do tej sytuacji i zatroszczyć się o swoje ważne potrzeby?
Uczniowie i nauczyciele trzymani byli w niepewności niemal do ostatniej chwili. W tygodniach poprzedzających 1 września często padały pytania o to, jak będzie wyglądał nowy rok szkolny oraz czy, kiedy i na jakich zasadach dzieci i młodzież wrócą do szkół. Decyzja o tym, by szkoły pracowały niemal normalnie już od 1 września, może wydawać się zaskakująca, zważywszy na to, że obecnie w Polsce odnotowuje się znacząco więcej przypadków zachorowań na COVID-19 niż przed wakacjami, gdy placówki pozostawały zamknięte. Ministerstwo nie zapewniło szkołom dostatecznego wsparcia czy klarownych procedur – zamiast tego wydało zalecenia nierzadko trudne do wprowadzenia w praktyce, odpowiedzialnością za sytuację w placówkach obarczając ich dyrektorów.
To, co wydarzy się w szkołach po 1 września, w tej sytuacji wydaje się wielką niewiadomą. Wiele zależy od tego, jak sytuacja wygląda w danym regionie. Znów więc musimy zmagać się z poczuciem niepewności i często na własną rękę szukać sposobów uporania się z sytuacją.
(…)
Magdalena Goetz
psycholożka
Więcej – GN nr 35-36 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 35-36/2020:
- Pełnym głosem. Zdążyć przed drugą falą
- Felieton. Nowe zasady zachowania
- Rekord zakażeń. Rządzący chcą, by uczniowie 1 września poszli do szkoły
- ZNP o nowym roku szkolnym w czasie pandemii
- ZNP domaga się gwarancji dla nauczycielskich pensji w okresie pandemii
- Epidemia cienia: jest co najmniej sześć razy więcej zakażeń, niż się podaje
- Wytyczne MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r.
- Wojna 1920. Generał Bolesław Popowicz i inni członkowie Związku w wojnie polsko-bolszewickiej
- Specjalista chorób zakaźnych: należy zmniejszyć liczbę uczniów w klasach i przeczekać do wiosny
- Felieton. Spokojnie, to tylko gorączka
- Rybnik: Będziemy rekomendować noszenie maseczek przez uczniów w przestrzeniach wspólnych
- Odnowiona „Ciągłówka” w Zakopanem zaprasza. „Jest nie tylko pięknie, ale też bezpiecznie”
- Kraków. Kwiaty od ZNP na grobach Józefa Piłsudskiego i Stanisława Nowaka
- Co czwarty absolwent nie zdał. Minister znalazł winnych…
- Felieton. Trudne rady, jak dać sobie radę
- Kłobuck. Przyłbice ze szkolnej pracowni: produkujemy je od marca br.
- Jak sprawić, by dzieci nie bały się mówić po angielsku – innowacja pedagogiczna
- Awans zawodowy. Stażyści na start – krok po kroku
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (17)
- Już na studiach wiedziałem, że dziennikarstwo stanie się moją chorobą
- Awans zawodowy. Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Ważenie roku szkolnego 2019/2020 – próba podsumowania
- Felieton. Pewien absurd
- Casus. Termin i warunki dokonywania oceny pracy
- Pytanie do eksperta. Zwiększenie wynagrodzenia w związku z awansem