Tworząc innowację pedagogiczną „Don’t be afraid to speak English”, chciałam, by moi uczniowie w pełni otworzyli się na najważniejszą kwestię – zdolność skutecznego porozumiewania się w języku angielskim
Dzisiejszy świat niemal zmusza nas do znajomości języka angielskiego, ponieważ bez niego nie mamy możliwości korzystania z ciekawych informacji, rozwijania swoich zainteresowań na większą skalę czy po prostu poznawania ludzi innych narodowości. Brak znajomości tego języka zawęża nam drogę rozwoju. Zwykły wyjazd za granicę może stanowić duży problem. Dlatego aktywizowanie uczniów do nauki, motywowanie ich i dopingowanie do jak najczęstszego używania języka obcego jest kluczowe.
Rolą nauczyciela jest nauczać w taki sposób, aby sprawić, by nauka była miła, efektywna i frapująca. By uczniowie nie bali się mówić i aby mieli świadomość, że im więcej będą posługiwać się językiem angielskim, tym lepiej dla nich samych. Z czasem bowiem płynność językowa odsunie lęk na boczny tor.
(…)
Katarzyna Bąk
Nauczycielka języka angielskiego
Więcej – GN nr 35-36 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 35-36/2020:
- Pełnym głosem. Zdążyć przed drugą falą
- Felieton. Nowe zasady zachowania
- Rekord zakażeń. Rządzący chcą, by uczniowie 1 września poszli do szkoły
- ZNP o nowym roku szkolnym w czasie pandemii
- ZNP domaga się gwarancji dla nauczycielskich pensji w okresie pandemii
- Epidemia cienia: jest co najmniej sześć razy więcej zakażeń, niż się podaje
- Wytyczne MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r.
- Wojna 1920. Generał Bolesław Popowicz i inni członkowie Związku w wojnie polsko-bolszewickiej
- Specjalista chorób zakaźnych: należy zmniejszyć liczbę uczniów w klasach i przeczekać do wiosny
- Felieton. Spokojnie, to tylko gorączka
- Rybnik: Będziemy rekomendować noszenie maseczek przez uczniów w przestrzeniach wspólnych
- Odnowiona „Ciągłówka” w Zakopanem zaprasza. „Jest nie tylko pięknie, ale też bezpiecznie”
- Kraków. Kwiaty od ZNP na grobach Józefa Piłsudskiego i Stanisława Nowaka
- Co czwarty absolwent nie zdał. Minister znalazł winnych…
- Felieton. Trudne rady, jak dać sobie radę
- Kłobuck. Przyłbice ze szkolnej pracowni: produkujemy je od marca br.
- Nowy rok szkolny. Co możemy zrobić, żeby lepiej się w nim odnaleźć?
- Awans zawodowy. Stażyści na start – krok po kroku
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (17)
- Już na studiach wiedziałem, że dziennikarstwo stanie się moją chorobą
- Awans zawodowy. Przed spotkaniem z komisją przeczytaj koniecznie…
- Ważenie roku szkolnego 2019/2020 – próba podsumowania
- Felieton. Pewien absurd
- Casus. Termin i warunki dokonywania oceny pracy
- Pytanie do eksperta. Zwiększenie wynagrodzenia w związku z awansem