Jak sprawić, by dzieci nie bały się mówić po angielsku – innowacja pedagogiczna


Tworząc innowację pedagogiczną „Don’t be afraid to speak English”, chciałam, by moi uczniowie w pełni otworzyli się na najważniejszą kwestię – zdolność skutecznego porozumiewania się w języku angielskim

Dzisiejszy świat niemal zmusza nas do znajomości języka angielskiego, ponieważ bez niego nie mamy możliwości korzystania z ciekawych informacji, rozwijania swoich zainteresowań na większą skalę czy po prostu poznawania ludzi innych narodowości. Brak znajomości tego języka zawęża nam drogę rozwoju. Zwykły wyjazd za granicę może stanowić duży problem. Dlatego aktywizowanie uczniów do nauki, motywowanie ich i dopingowanie do jak najczęstszego używania języka obcego jest kluczowe.

Rolą nauczyciela jest nauczać w taki sposób, aby sprawić, by nauka była miła, efektywna i frapująca. By uczniowie nie bali się mówić i aby mieli świadomość, że im więcej będą posługiwać się językiem angielskim, tym lepiej dla nich samych. Z czasem bowiem płynność językowa odsunie lęk na boczny tor.



(…)

 

Katarzyna Bąk

Nauczycielka języka angielskiego

 

 

Więcej – GN nr 35-36 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 35-36/2020: