Publikujemy kolejne, jeszcze gorące, refleksje nauczycieli, którzy są już po spotkaniu z komisją. Przeczytaj o tym, jak przebiegał egzamin (rozmowa) i jakie pytania otrzymał starający się o awans
@ Moje pytania (jak widać, komisja bardzo przychylna):
>> Stosowane metody aktywizujące – która z nich najbardziej podniosła jakość pracy szkoły?
>> Wolontariat – poproszono o opisanie moich działań w tym zakresie, proces koordynacji akcji.
>> Problem: uczeń nieprzytomny. Postępowanie i podstawa prawna działań.
Jestem nauczycielką matematyki i tyflopedagogiem.
@ Kuratorium Warszawa, jestem tuż po rozmowie, było bardzo sympatycznie, komisja uśmiechnięta i życzliwa. Oto moje pytania:
>> Ustna wypowiedź, u mnie było to 8.3.3.
>> Jak współpraca z rodzicami przyczyniła się do poszerzania zakresu działań przedszkola?
>> Problem: dziecko niepełnosprawne intelektualnie – na podstawie jakich przepisów działam i jakie działania podejmę?
>> Które moje szkolenie przyczyniło się do rozwoju placówki – mówiłam tu o najbardziej wartościowym kursie.
>> Plany na przyszłość.
(…)
Beata Rechnio-Kołodziej
Ekspert z listy MEN
Więcej – GN nr 35-36 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 35-36/2020:
- Pełnym głosem. Zdążyć przed drugą falą
- Felieton. Nowe zasady zachowania
- Rekord zakażeń. Rządzący chcą, by uczniowie 1 września poszli do szkoły
- ZNP o nowym roku szkolnym w czasie pandemii
- ZNP domaga się gwarancji dla nauczycielskich pensji w okresie pandemii
- Epidemia cienia: jest co najmniej sześć razy więcej zakażeń, niż się podaje
- Wytyczne MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r.
- Wojna 1920. Generał Bolesław Popowicz i inni członkowie Związku w wojnie polsko-bolszewickiej
- Specjalista chorób zakaźnych: należy zmniejszyć liczbę uczniów w klasach i przeczekać do wiosny
- Felieton. Spokojnie, to tylko gorączka
- Rybnik: Będziemy rekomendować noszenie maseczek przez uczniów w przestrzeniach wspólnych
- Odnowiona „Ciągłówka” w Zakopanem zaprasza. „Jest nie tylko pięknie, ale też bezpiecznie”
- Kraków. Kwiaty od ZNP na grobach Józefa Piłsudskiego i Stanisława Nowaka
- Co czwarty absolwent nie zdał. Minister znalazł winnych…
- Felieton. Trudne rady, jak dać sobie radę
- Kłobuck. Przyłbice ze szkolnej pracowni: produkujemy je od marca br.
- Jak sprawić, by dzieci nie bały się mówić po angielsku – innowacja pedagogiczna
- Nowy rok szkolny. Co możemy zrobić, żeby lepiej się w nim odnaleźć?
- Awans zawodowy. Stażyści na start – krok po kroku
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach (17)
- Już na studiach wiedziałem, że dziennikarstwo stanie się moją chorobą
- Ważenie roku szkolnego 2019/2020 – próba podsumowania
- Felieton. Pewien absurd
- Casus. Termin i warunki dokonywania oceny pracy
- Pytanie do eksperta. Zwiększenie wynagrodzenia w związku z awansem