Ważenie roku szkolnego 2019/2020 – próba podsumowania


Spróbuję położyć na szalach metaforycznej wagi to, co przygotowały dla nas władze oświatowe i co przyniosło nam samo życie w tym najbardziej niezwyczajnym z niezwyczajnych roku szkolnym

Ważenie to pozornie łatwa czynność. Jednak nadając tej czynności znaczenie bardziej metaforyczne, ważąc, próbujemy pokazać wymierną wartość czyjegoś działania, wycenić sens czyichś opinii, analiz albo po prostu pokazać rangę sytuacji, zdarzeń, w których przyszło nam uczestniczyć.

Najłatwiej byłoby zdać się, jak „Iliadzie”, na wyrok Fatum i poczekać, aż opadanie jednej z szal wagi definitywnie rozstrzygnie dylemat, tak jak rozstrzygnęło istotną dla bogów kwestię: kto zwycięży, a kto będzie pokonany w pojedynku dwóch herosów Hektora i Achillesa.

Spróbuję, wzorem Zeusa, położyć na szalach metaforycznej wagi to, co przygotowały dla nas, praktyków, władze oświatowe i co przyniosło nam samo życie w tym najbardziej niezwyczajnym z niezwyczajnych roku szkolnym.



(…)

 

Żanneta Elżbieta Pilis

 

Więcej – GN nr 35-36 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 35-36/2020: