Okręg Śląski o kolejnej reformie: „Edukacja włączająca: dokąd zmierzamy?”


Już wkrótce szkoły mogą doświadczyć niszczących skutków reformy co najmniej tak głębokiej, jak likwidacja gimnazjów. Chodzi o plany MEiN dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przygotowany przez ministerstwo edukacji dokument „Edukacja dla wszystkich – ramy rozwiązań legislacyjno-organizacyjnych na rzecz wysokiej jakości kształcenia włączającego dla wszystkich osób uczących się” od kilku miesięcy wywołuje duże emocje nie tylko wśród specjalistów pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach, ale także dyrektorów i nauczycieli szkół powszechnych, pracowników niepedagogicznych, samorządowców, ekspertów edukacyjnych. Nie bez powodu. Skutki wprowadzenia zawartych w nim rozwiązań można porównywać tylko z ostatnią reformą struktury szkolnictwa – likwidacją gimnazjów i stworzeniem ośmioletnich podstawówek.

(…)



Piotr Skura

Więcej na ten temat – tylko w Głosie Nauczycielskim (nr 20-21, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 20-21/2021: