Z Anną Zając, nauczycielką języka angielskiego w szkole podstawowej w Warszawie, rozmawia Jarosław Karpiński
Niemal codziennie Ministerstwo Zdrowia informuje o nowych rekordach zakażeń, za to MEiN powtarza, że nie ma planów wprowadzenia ograniczeń w szkołach. Jak wygląda sytuacja pandemiczna w Pani szkole?
– Sytuacja jest bardzo trudna. Ostatnio, gdy prowadziłam lekcję, przyszła dyrekcja i ogłosiła, że w klasie jest covid. Uczniowie trafili na kwarantannę, chociaż niedawno wrócili z poprzedniej, już drugiej od września. Do szkoły przychodzili raptem trzy dni. Mało tego, okazało się, że zakażenie potwierdzono u jednego z uczniów, który czuł się źle i od dwóch dni nie chodził do szkoły. Natomiast jego brat chodził i został zabrany przez rodziców z trzeciej lekcji, dopiero gdy podejrzenia choroby u brata dały wynik pozytywny i skontaktował się z nimi sanepid.
Często ma Pani takie sytuacje w pracy?
– Niemal każdego dnia i o różnych porach dowiadujemy się, że jakieś dziecko ma pozytywny wynik testu, że jakiś nauczyciel zachorował, że ktoś trafił na kwarantannę. Częste są kwarantanny z udziałem nauczycieli, a trzeba przyznać, że nie wszyscy się zaszczepili. Generuje to organizacyjne kłopoty. Trudno znaleźć zastępstwa dla klas, które akurat znajdują się na zdalnym nauczaniu, bo nauczyciele mają też zastępstwa w klasach, które uczą się stacjonarnie. Poza tym nauczyciele mają swoje rodziny, swoje dzieci, które też chodzą do szkół i jako rodzice mierzymy się z podobnymi problemami z drugiej strony.
(…)
Więcej – GN nr 48 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 48/2021:
- Pełnym głosem. Słowo na K
- Felieton. Konrad zmienia płeć
- Czwarta fala uderza w szkoły. Ministerstwo na razie milczy, jedyna nadzieja w szczepieniach
- Oświata w pandemii. Szkoły zostały pozostawione same sobie
- Omikron stawia cały świat na nogi. Czy nowa mutacja znów zamknie nas w domach?
- Co górnicy i nauczyciele mogą wspólnie zrobić dla klimatu? Konferencja w Okręgu Śląskim ZNP w Katowicach
- ZNP: W subwencji na 2022 r. nie ma pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli
- Kurator Nowak odradza uczniom wyjście na „Dziady”. Krakowski teatr zaskoczony: „Jesteśmy dumni ze spektaklu”
- Walka z biurokracją. MEiN rozesłało do dyrektorów wykaz dokumentów, których nie trzeba tworzyć
- Oprócz prac nad nowym przedmiotem prowadzone są po cichu prace nad nową podstawą programową do historii
- Walka z nowymi narkotykami. Czy na pewno ubywa zatruć?
- FELIETON. Jest super, jest super
- Problemy emocjonalne, wzrastająca liczba orzeczeń – to nas skłoniło do zastanowienia się nad sensem jedynek
- NIK przyjrzała się funkcjonowaniu centrów kształcenia zawodowego w woj. świętokrzyskim
- Euroregion Pomerania. Nauczanie języka sąsiada – od przedszkola do zakończenia edukacji
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (odcinek 24 – ostatni)
- Awans zawodowy. Trochę teorii, bez której nie ma praktyki (1)
- Prawie 3,9 mld euro na rzecz mobilności i współpracy w dziedzinie kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w 2022 r.
- Casus. Spełnienie warunku objęcia szkoły działaniem związku zawodowego
- Pytania do eksperta. Treść świadectwa pracy