Ilekroć próbuję oglądać wywiad z ministrem edukacji albo jego zastępcą, który jest zarazem jego poprzednikiem, przekonuję się, że ze mnie straszny malkontent. Wszak minister ogłasza, że sytuacja w oświacie jest cudowna.
Jeśli zdarzają się jakieś problemy, np. dzieci mają osiem albo dziewięć lekcji dziennie, jest to ekstremum i wina dyrektora. Może warto za to pociągnąć dyrektorów do odpowiedzialności dyscyplinarnej? Co pan na to, panie ministrze? Pewnie trzeba by wtedy zamknąć większość szefów szkół w Polsce. Tak samo ma się rzecz z sytuacją pandemiczną, która zdaniem oficjela nie budzi żadnego niepokoju.
Świat wokół mnie wygląda inaczej. Oglądać rzeczywistość i jednocześnie słuchać bajek ministra się nie da, dlatego staram się rezygnować z tego pierwszego. W szkole od ponad miesiąca trwa karuzela covidowa. Klasy idą na kwarantannę, wracają na tydzień i znów mają kwarantannę. Kiedy jeden uczeń wyzdrowieje, okazuje się, że zachorował kolejny. Pół biedy, gdy rodzice poinformują szkołę, co się dzieje z ich dzieckiem. Bywa jednak, że wychowawca – zmartwiony długą nieobecnością ucznia – dzwoni do opiekunów i dowiaduje się od nich o kwarantannie
(…)
Dariusz Żółtowski
Więcej – GN nr 48 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 48/2021:
- Pełnym głosem. Słowo na K
- Felieton. Konrad zmienia płeć
- Czwarta fala uderza w szkoły. Ministerstwo na razie milczy, jedyna nadzieja w szczepieniach
- Oświata w pandemii. Szkoły zostały pozostawione same sobie
- Omikron stawia cały świat na nogi. Czy nowa mutacja znów zamknie nas w domach?
- Prawie każdego dnia dowiadujemy się, że ktoś ma pozytywny wynik testu, a ktoś inny trafił na kwarantannę
- Co górnicy i nauczyciele mogą wspólnie zrobić dla klimatu? Konferencja w Okręgu Śląskim ZNP w Katowicach
- ZNP: W subwencji na 2022 r. nie ma pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli
- Kurator Nowak odradza uczniom wyjście na „Dziady”. Krakowski teatr zaskoczony: „Jesteśmy dumni ze spektaklu”
- Walka z biurokracją. MEiN rozesłało do dyrektorów wykaz dokumentów, których nie trzeba tworzyć
- Oprócz prac nad nowym przedmiotem prowadzone są po cichu prace nad nową podstawą programową do historii
- Walka z nowymi narkotykami. Czy na pewno ubywa zatruć?
- Problemy emocjonalne, wzrastająca liczba orzeczeń – to nas skłoniło do zastanowienia się nad sensem jedynek
- NIK przyjrzała się funkcjonowaniu centrów kształcenia zawodowego w woj. świętokrzyskim
- Euroregion Pomerania. Nauczanie języka sąsiada – od przedszkola do zakończenia edukacji
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (odcinek 24 – ostatni)
- Awans zawodowy. Trochę teorii, bez której nie ma praktyki (1)
- Prawie 3,9 mld euro na rzecz mobilności i współpracy w dziedzinie kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w 2022 r.
- Casus. Spełnienie warunku objęcia szkoły działaniem związku zawodowego
- Pytania do eksperta. Treść świadectwa pracy