Aby móc wprowadzić zmianę w życie, trzeba najpierw… zacząć nią mówić. W dialogu motywującym ważny jest więc tzw. język zmiany i to, by u naszych podopiecznych właśnie on doszedł do głosu
Czasem zadajemy sobie pytanie, co takiego powstrzymuje naszych podopiecznych przed podjęciem działania mogącego zmienić ich sytuację na lepsze bądź pomóc im osiągać ich cele. Czyżby im na tym nie zależało? A może są leniwi? W rzeczywistości sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. A sposobem na przełamanie impasu jest aktywowanie u ucznia lub uczennicy tzw. języka zmiany.
(…)
Magdalena Goetz, psycholożka
Więcej – tylko w Głosie nr 22 i w e-wydaniu
Pozostałe artykuły w numerze 22/2019:
- Pełnym Głosem: Siła jest w nas
- Felieton: Honor i autorytet
- PKW policzyła głosy w wyborach europejskich. Anna Zalewska odchodzi z MEN
- O wyborze Anny Zalewskiej do PE przesądziło miejsce na liście oraz mobilizacja elektoratu
- NIK miażdży reformę Zalewskiej. Bruksela to ucieczka, a nie nagroda
- Co zostanie po Zalewskiej? Wędrujący nauczyciele…
- Uczniowie uczą się nie tego, co powinni. Tak MEN zafundowało nam horror!
- Uczniowie z tzw. podwójnego rocznika spisani na straty?
- Kopiuj-wklej resortu
- My, samorządowcy, tracimy już cierpliwość
- Już we wrześniu może brakować nauczycieli
- Nauczyciel Roku 2018: Wierzę, że warto „robić swoje”. A nawet trzeba
- Chcemy szkoły jak w Finlandii?
- NIK pokazuje, że po reformie szkoły działają gorzej, niż działały
- Przemoc szkolna. Najgorsza jest bezradność
- Bliżej prawa – Zdrowotny z pełnego etatu
- Bliżej prawa – Przeniesienie i uzupełnienie etatu
- Opinie: Przeżyliśmy różne reformy, ale takiej sytuacji jak teraz jeszcze nie było
- Idea krwiodawstwa – dlaczego warto o tym mówić w szkole?
- Bezpieczeństwo w szkole – jak to się robi w Toruniu
- Awans zawodowy: Awansowe grzechy główne
- Pytaj o dowody: (Bez)problemowo?
- Prawie 24 mln euro w III edycji programu „Edukacja”. Kto może skorzystać?