Lekcje rozpoczynające się o 7 rano, prawie czterogodzinne okienka, ostatnie zajęcia o 18, przeładowane programy i plany zajęć – taki obraz polskiej szkoły pozostawiła przed wyjazdem do Brukseli minister Anna Zalewska
W jakim stanie zostawia oświatę Zalewska po czterech latach w MEN? Odpowiedzi na to pytanie udzieliła Najwyższa Izba Kontroli w obszernym, liczącym ponad 100 stron raporcie „Zmiany w systemie oświaty”. Niestety, nie jest to lektura optymistyczna.
– Reforma edukacji jest przemyślana, odpowiedzialna, w dodatku policzona – zapewniała Zalewska w październiku 2016 r. przedstawicieli związków zawodowych. W rzeczywistości nic nie zostało przemyślane, a już na pewno nie policzone. Raport NIK przypomina odbicie w lustrze obietnic składanych przez szefową MEN przez ostatnie cztery lata – wszystko wyszło odwrotnie, niż słyszeliśmy w zapowiedziach. Co NIK skwitowała jednym zdaniem: Minister Anna Zalewska nierzetelnie przygotowała i wprowadziła zmiany w systemie oświaty.
(…)
Piotr Skura
Więcej – tylko w Głosie nr 22 i w e-wydaniu
Pozostałe artykuły w numerze 22/2019:
- Pełnym Głosem: Siła jest w nas
- Felieton: Honor i autorytet
- PKW policzyła głosy w wyborach europejskich. Anna Zalewska odchodzi z MEN
- O wyborze Anny Zalewskiej do PE przesądziło miejsce na liście oraz mobilizacja elektoratu
- Co zostanie po Zalewskiej? Wędrujący nauczyciele…
- Uczniowie uczą się nie tego, co powinni. Tak MEN zafundowało nam horror!
- Uczniowie z tzw. podwójnego rocznika spisani na straty?
- Kopiuj-wklej resortu
- My, samorządowcy, tracimy już cierpliwość
- Już we wrześniu może brakować nauczycieli
- Nauczyciel Roku 2018: Wierzę, że warto „robić swoje”. A nawet trzeba
- Chcemy szkoły jak w Finlandii?
- NIK pokazuje, że po reformie szkoły działają gorzej, niż działały
- Przemoc szkolna. Najgorsza jest bezradność
- Bliżej prawa – Zdrowotny z pełnego etatu
- Bliżej prawa – Przeniesienie i uzupełnienie etatu
- Dialog motywujący w szkole – jak „mówić zmianą”?
- Opinie: Przeżyliśmy różne reformy, ale takiej sytuacji jak teraz jeszcze nie było
- Idea krwiodawstwa – dlaczego warto o tym mówić w szkole?
- Bezpieczeństwo w szkole – jak to się robi w Toruniu
- Awans zawodowy: Awansowe grzechy główne
- Pytaj o dowody: (Bez)problemowo?
- Prawie 24 mln euro w III edycji programu „Edukacja”. Kto może skorzystać?