Nadzieje na odwilż w rozmowach rząd-związki były nikłe, ale były. Teraz zostały dość bezceremonialnie rozwiane przez stronę rządową. W kilku ostatnich posunięciach władza daje środowisku nauczycielskiemu czytelny sygnał: tu nie chodzi o żaden dialog, o chęć porozumienia, lecz o to, by postawić na swoim. Obecnie nikt z tamtej strony już nawet nie próbuje stwarzać pozorów rozmów, tych rozmów po prostu nie ma. Trudno uznać za rozmowy spotkania „samych swoich” – władzy z wybranym przez tę władzę związkiem.
Jeszcze w poprzednim wydaniu Głosu stawialiśmy pytania o możliwy wynik negocjacji związków z premierem Morawieckim, zastanawialiśmy się, co przyniesie zaplanowane na 18 listopada spotkanie zespołu ds. statusu zawodowego w MEiN. Bardzo szybko się wydało, jak sprawy wyglądają. Premier spotkał się – u pana prezydenta – jedynie z „Solidarnością”, a minister edukacji w wywiadzie telewizyjnym odwołał posiedzenie zespołu. Dlaczego?
(…)
Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski (nr 47, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 47/2021:
- Felieton: Lekcje z kapeluszem
- ZNP walczy o godne płace i prestiż nauczycieli. 250 tys. podpisów pod obywatelskim projektem!
- WOS do likwidacji? Historia i teraźniejszość może być przedmiotem maturalnym – w Sejmie o projekcie Czarnka
- Minister może nas nie cierpieć, ale musi rozmawiać z każdym partnerem, także z nami
- Mamy jeden główny postulat. Chodzi o dotrzymanie przez rząd obietnicy, która została złamana
- Spór o HiT. Jeżeli ktoś uważa, że można tak uczyć, to nie ma bladego pojęcia o realiach szkoły
- Komu „podziękować” za utratę prawa do emerytury z art. 88 KN? Przypominamy, co się wydarzyło w 1998 r.
- Kultura: Postawa widzów jest dla nas bardzo budująca. Prawie każdy spektakl kończy się owacją na stojąco
- Felieton. Cena sukcesu
- Honorowy profesor oświaty: Przyjaźń, szacunek, honor, szlachetność, dobro to wartości, które wpajamy uczniom
- Galaktyka Kobiet (2 grudnia, godz. 18) – zapraszamy na wydarzenie online
- Jak młody człowiek ma potrzebę buntu, to wizja czarno-białego świata, wspólnego wroga, bardzo działa na wyobraźnię
- Zmiana podejścia do zmian klimatu to konieczność
- Warszawa na tropach kultury i sztuki. Jak rozwijać wyobraźnię dzieci i stworzyć coś, co pozostanie na dłużej
- Awans zawodowy. Nauczyciele pytają – ekspert odpowiada (3)
- Pytania do eksperta: Świadczenia z funduszu socjalnego
- Zastępstwo ad hoc