Cała ta sytuacja pozostawiła ślad w każdym z nas. To od nas zależy, co z tym zrobimy. My, nauczyciele, zostaliśmy pozostawieni sami sobie
Pierwsza połowa września już za nami. Pierwsze spotkania z uczniami po tak długim okresie braku kontaktu twarzą w twarz. Bardzo cieszyłam się na powrót do szkoły i na spotkanie przede wszystkim z moją klasą wychowawczą. Kiedy dowiedziałam się, że 2 września mam z nimi w sumie cztery godziny, to wiedziałam, że będziemy mieć sporo czasu i będziemy mogli bez pośpiechu nacieszyć się sobą bez strachu przed dzwonkiem, który z reguły wybija nas z rytmu w najmniej oczekiwanym momencie.
Szłam jednak do szkoły także z pewną niepewnością, co przede mną. Jak długo będziemy w szkole,
jak będzie wyglądała edukacja
w sytuacji pojawienia się COVID w naszej placówce, a co, gdy ja będę „pozytywna”? Albo na kwarantannie? Takiego mentliku w głowie dawno nie miałam. Tylu pytań bez odpowiedzi… Do tego świadomość, że w klasie spotykamy się z młodymi ludźmi, którzy wychodzą z domów o różnych poglądach, różnym podejściu do obecnej sytuacji, nie napawała mnie wewnętrznym spokojem.
(…)
Marta Florkiewicz-Borkowska
Nauczyciel Roku 2017
Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos nauczycielski (nr 39, e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 39/2020:
- Pełnym głosem. Kto powie: Nie odchodźcie?
- Felieton. Zamknij się!
- Koronawirus. Nauczyciele masowo odchodzą ze szkół. Martwią się o zdrowie swoje i swoich bliskich
- Prawie 0,5 mld zł oszczędzą na nauczycielach! ZNP o projekcie ustawy okołobudżetowej: opinia negatywna
- Płaca minimalna w 2021 r. wyniesie 2,8 tys. zł brutto; stawka godzinowa – 18,30 zł
- Mamy obecnie jakiś taki dziwny zwyczaj, że specjalistów o nic nie pytamy
- Źle się dzieje. Oświata traci wykwalifikowanych nauczycieli i pracowników
- Ponad 1 tys. nauczycieli odeszło z pracy na Pomorzu. To mówi samo za siebie…
- Felieton. Jak przywrócić normalność?
- Toruńskie szkoły w czasach koronawirusa
- Moim zdaniem…
- Ten program dotyczy także nauczycieli i pracowników oświaty. Warto się dowiedzieć, na czym polega
- „Pokazać – Przekazać” po raz pierwszy online. Czego nauczyła nas pandemia?
- NIK o kształceniu dzieci cudzoziemców i obywateli polskich powracających do kraju
- W świecie emocji. Rezyliencja i samowspółczucie – fundament radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- MEN wobec uczniów cudzoziemskich. Doszło do marginalizacji tej grupy, ich sukces edukacyjny jest zagrożony
- Awans zawodowy. Stażyści na start – krok po kroku
- Casus. Lex specialis urlopu wypoczynkowego nauczycieli
- Pytania do eksperta. Pracownik niezdolny do wykonywania pracy