Z Urszulą Woźniak, przewodniczącą Komisji Ochrony Pracy Zarządu Głównego ZNP, prezes Oddziału ZNP Warszawa Mokotów, Ursynów, Wilanów, rozmawia Jarosław Karpiński
Jak szkoły radzą sobie z czwartą falą pandemii koronawirusa? Co wynika z sygnałów, jakie Pani otrzymuje od nauczycieli i dyrektorów?
– Szkoły i placówki oświatowe muszą sobie radzić same, bo zostały pozostawione same sobie. Albo radzą sobie „w miarę swoich możliwości”, jak powtarza minister Czarnek, i co stało się jego ulubionym powiedzeniem. Pan minister zarzekał się, że nie będzie dokonywał segregacji w szkołach na uczniów zaszczepionych i niezaszczepionych, ale po pytaniach rodziców, dlaczego ich zaszczepione dzieci trafiają na naukę zdalną razem z tymi niezaszczepionymi, zdecydował, że tej segregacji „w miarę możliwości” mają dokonywać dyrektorzy. Uczniowie zaszczepieni mogli w tym czasie wychodzić do klubów do galerii, prowadzić normalne życie. Teraz będziemy mieć taką sytuację, że zaszczepieni będą przychodzić do szkoły, a niezaszczepieni będą mieć lekcje online. W tej samej szkole. A nauczyciel ma prowadzić lekcję podwójnie: lekcja dla zaszczepionych uczniów jest transmitowana do tych w domach. Za chwilę pojawią się kolejne skargi rodziców, a szkoły muszą same sobie z tym radzić.
(…)
Cała rozmowa – GN nr 48 (e-wydanie)
Pozostałe artykuły w numerze 48/2021:
- Pełnym głosem. Słowo na K
- Felieton. Konrad zmienia płeć
- Czwarta fala uderza w szkoły. Ministerstwo na razie milczy, jedyna nadzieja w szczepieniach
- Omikron stawia cały świat na nogi. Czy nowa mutacja znów zamknie nas w domach?
- Prawie każdego dnia dowiadujemy się, że ktoś ma pozytywny wynik testu, a ktoś inny trafił na kwarantannę
- Co górnicy i nauczyciele mogą wspólnie zrobić dla klimatu? Konferencja w Okręgu Śląskim ZNP w Katowicach
- ZNP: W subwencji na 2022 r. nie ma pieniędzy na podwyżki dla nauczycieli
- Kurator Nowak odradza uczniom wyjście na „Dziady”. Krakowski teatr zaskoczony: „Jesteśmy dumni ze spektaklu”
- Walka z biurokracją. MEiN rozesłało do dyrektorów wykaz dokumentów, których nie trzeba tworzyć
- Oprócz prac nad nowym przedmiotem prowadzone są po cichu prace nad nową podstawą programową do historii
- Walka z nowymi narkotykami. Czy na pewno ubywa zatruć?
- FELIETON. Jest super, jest super
- Problemy emocjonalne, wzrastająca liczba orzeczeń – to nas skłoniło do zastanowienia się nad sensem jedynek
- NIK przyjrzała się funkcjonowaniu centrów kształcenia zawodowego w woj. świętokrzyskim
- Euroregion Pomerania. Nauczanie języka sąsiada – od przedszkola do zakończenia edukacji
- Od A do Z. Nauczanie oparte na dowodach (odcinek 24 – ostatni)
- Awans zawodowy. Trochę teorii, bez której nie ma praktyki (1)
- Prawie 3,9 mld euro na rzecz mobilności i współpracy w dziedzinie kształcenia, szkolenia, młodzieży i sportu w 2022 r.
- Casus. Spełnienie warunku objęcia szkoły działaniem związku zawodowego
- Pytania do eksperta. Treść świadectwa pracy