Inspir@cje 2020” – hybrydowo, ale wciąż… inspirująco


Witam was na pierwszych maseczkowych „Inspiracjach” na świecie. Witam też naszych gości online – tak Marcin Polak, szef portalu Edunews.pl, otworzył 26 września br. konferencję dla nauczycieli „Inspir@cje 2020”

Ze względu na pandemię właśnie w trybie mieszanym i z poślizgiem odbyła się doroczna konferencja dla nauczycieli innowatorów pod hasłem „Inspir@cje 2020”. I właśnie pandemia była swoistym lejtmotywem spotkania. Wszystkich – zarówno organizatorów, jak i uczestników – intrygowały pytania o doświadczenia wyniesione z lockdownu. Czego dowiedzieliśmy się o polskiej oświacie i o sobie samych w ostatnich miesiącach?

Na pytania te próbował odpowiedzieć prof. Jacek Pyżalski z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu w otwierającym konferencję referacie „Edukacja w czasie pandemii z bliska”. Prelegent powołał się na badania zarówno własne, jak i Centrum Cyfrowego, portalu Librus i na te zaprezentowane na stronie https://zdalnenauczanie.org.

Zatem jak wypadła edukacja zdalna? To zależy, jaki aspekt weźmiemy pod uwagę – odpowiada prof. Pyżalski. Jeden wypada dobrze, drugi gorzej, a trzeci jest totalną porażką. Czy poradziliśmy sobie z nowoczesną technologią? Z badań Librusa wynika, że „przed wybuchem pandemii 85,4 proc. badanych nauczycieli nie miało żadnych wcześniejszych doświadczeń z nauczaniem zdalnym, mimo to 48 proc. nie ma trudności z obsługą narzędzi cyfrowych”. Czyli jest nie najgorzej.



(…)

 

Witold Salański

 

Więcej – GN nr 44-45 (e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 44-45/2020: