Pierwsza edycja Nauczyciela Jutr@ rozstrzygnięta! Laureatka łączy lekcje etyki z programowaniem robotów


Nauczycielem Jutr@ została Joanna Mikusek-Przystajko, nauczycielka etyki ze Społecznego Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Kudowie-Zdroju. Laureatka odebrała ten tytuł podczas Gali Nauczyciel Roku 2021

Konkurs Nauczyciel Jutr@ odbywał się w tym roku po raz pierwszy, a jego rozstrzygnięcie nastąpiło podczas uroczystej Gali w Zamku Królewskim w Warszawie 12 października br. Celem zorganizowanego przez Głos Nauczycielski i Fundację Orange Konkursu było wyróżnienie nauczycieli poszukujących nowych rozwiązań w swojej pracy z dziećmi i młodzieżą. Inspiracją dla organizatorów było zdalne nauczanie w czasie pandemii.

– Wróciliśmy po lockdownie z ważną niespodzianką, ponieważ Konkursowi Nauczyciel Roku towarzyszy drugi Konkurs – Nauczyciel Jutr@. W Konkursie tym zwracamy uwagę na kompetencje cyfrowe, na to, jak nauczyciele pracowali w czasie zdalnej edukacji – poinformował podczas uroczystej Gali na Zamku Królewskim w Warszawie Jakub Rzekanowski, redaktor naczelny Głosu Nauczycielskiego. Na dwa dni przed Dniem Edukacji Narodowej, tj. 12 października br., nagrodziliśmy bowiem nie tylko laureatów Konkursu Nauczyciel Roku, ale też laureatów Konkursu Nauczyciel Jutr@.

Nauczyciel Jutr@ to taki, który rozwija swoje kompetencje, żeby lepiej rozumieć potrzeby swoich podopiecznych wychowujących się w cyfrowym świecie. To pedagog, który w trudnych czasach nauki zdalnej zmienił swoje podejście do prowadzenia lekcji i budowania relacji z uczniami.

– Wszyscy państwo jesteście przyjaciółmi polskiej szkoły – zauważył Konrad Ciesiołkiewicz, prezes Fundacji Orange, zwracając się do finalistów Konkursu. – Inspiracją dla nagrody Nauczyciel Jutr@ był czas pandemii i edukacji zdalnej. –Głęboko wierzymy, że nauczyciel to zawód przyszłości, zawód, bez którego nie ma przyszłości. To zawód, który jest sercem społecznego krwiobiegu. Konkurs, który dzisiaj ma swój finał, proszę przyjąć jako wyraz wdzięczności i możliwość powiedzenia: dziękuję – dodał.

Organizatorzy poszukiwali nauczycieli, którzy „w sposób świadomy, mądry wykorzystują technologię w wychowaniu i nauczaniu”. – Ale nie poszukiwaliśmy geeków i pasjonatów nowych technologii, zaprawionych w „bojach informatycznych”. Poszukiwaliśmy osób, które odważyły się, wykonały pierwszy, czasami drugi krok, odważyły się być ze swoimi uczniami w tym trudnym czasie. Takie osoby, które zawsze w centrum stawiały relacje i potrzeby swoich uczniów – podkreślił prezes Fundacji Orange.

 

(…)



Piotr Skura

 

Chcesz wiedzieć więcej? Czytaj Głos Nauczycielski (nr 42, e-wydanie)



Pozostałe artykuły w numerze 42/2021: